سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحی کیت تشخیص سریع کرونا در مشهد

مدیر مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه "نانوسنسور" در مشهد طراحی و ساخته‌شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر هادی منوری مدیر مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این مرکز مستقر در پارک علم و فناوری سلامت، موفق به طراحی و ساخت این کیت تشخیص سریع کرونا شده است

او افزود: هدف از اجرای این طرح تولید کیت تشخیصی سریع با قدرت تشخیص بیش از ۹۵ درصد از موارد مبتلا به بیماری کروناست که از طریق تست بزاق انجام می‌شود.

مدیر مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نتایج آزمایشگاهی ساخت این کیت تشخیصی بر اساس یک طرح تولیدی فناوری مصوب در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر روی بیش از ۵۵۰ بیمار انجام شده است که در مقایسه با شیوه استاندارد PCR بسیار موفقیت آمیز بوده است.

منوری بیان کرد: در این روش تشخیصی نیاز به دستگاه‌های پیشرفته و PCR نبوده و مدت زمان پاسخگویی کمتر از ۱۵ دقیقه برآورد شده است.


بیشتر بخوانید


دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و مراکز تحقیقاتی مختلف هم‌اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.

تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیر بومی در مشهد از چالش‌های پیش رو در  خراسان رضوی به شمار می‌رود.

هم اکنون ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۳ شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ر.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.