سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیلابی که برای برخی‌ها نان داشت

وقوع سیلاب اگرچه به بخش‌های مختلف شهر‌ها و روستا‌های مازندران آسیب زد، اما برای برخی‌ها نان به همراه آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بارش باران و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در چند روز گذشته سبب جاری شدن سیل و خسارت به بخش‌های کشاورزی و دامپروری و ابنیه راه‌های شهر‌ها و روستا‌های مازندران شد، اما جاری شدن آب در مسیل‌ها و رودخانه‌ها مهمان ناخوانده‌ای نیز به همراه داشت که از بالادست و مناطق جنگلی همراه خود به پایین دست آورده شد، انبوه چوب‌های شکسته و افتاده‌ای که مدت‌ها در حاشیه رودخانه‌ها یا دامنه جنگل‌ها رها شده بودند و سیل آن‌ها را به رودخانه‌ها آورد.

همراهی سیل با تنه درختان قطور در برخی نقاط اگرچه سبب تخریب و آسیب رساندن جدی به پل‌ها شد، اما این چوب‌ها برای برخی‌ها یک فرصت محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید:


با فروکش کردن سیلاب افرادی با حضور در حاشیه رودخانه و مصب‌های منتهی به دریا این چوب‌های آب آورده را جمع آوری می‌کنند تا آن را به کارگاه‌های فرآوری چوب بفروشند یا به ذغال تبدیل کنند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران اعلام کرد سیلاب دو روز گذشته سبب ریشه کن شدن تعداد زیادی از درختان توسکا، لرگ و راش در مناطق جنگلی سوادکوه و بابل شد و حجم قابل ملاحظه‌ای از این چوب‌آلات روی سیلاب شناور شده و به مناطق پایین دست هدایت شدند.

بر اساس این گزارش بارگیری و حمل بدون پروانه هرگونه چوب‌آلات سیل‌آورده جرم است و متخلفان علاوه بر ضبط چوب آلات، توقیف خودرو جریمه نیز می‌شوند.

این اداره کل از مردم خواست از جمع آوری و حمل چوب‌آلات سیل آورده خودداری و در صورت مشاهده این چوب‌آلات مراتب را به نزدیکترین واحد منابع طبیعی یا سرجنگلبانی اطلاع داده یا با کد رایگان ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.