سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا پای خیران را به میدان باز کرد

این روزها شرایط کرونا باعث ایجاد مشکلات شدید اقتصادی، اجتماعی و به مخاطره انداختن سلامت جامعه شده‌است؛ اما در همین شرایط بحرانی برخی افراد آماده خدمت به هموطنان با انجام اقداماتی خدا پسندانه دست به انجام کارهای خیر می‌زنند.

از اهدای بسته‌های کمک معیشتی، تولید ماسک و ضدعفونی کردن مناطق مختلف شهر گرفته تا کم کردن اجاره‌بها و تمدید مدت قرداد مسکن از جمله فعالیت‌های این خیرین بوده‌است.

در همین خصوص یکی از خیران عرصه کرونا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: من از ابتدای شیوع کرونا تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنم؛ به همین منظور همیشه برای خروج  از منزل از دوتا ماسک و مواد ضدعفونی کننده و دستکش استفاده می‌کنم .

او افزود: اما متاسفانه متوجه شدم برخی از همشهریانم نه تنها هنگام خروج از منزل بلکه در هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز از ماسک استفاده نمی‌کنند و افراد مسئول حاضر نیز به این افراد تذکر نمی‌دهد.

این خیر مشهدی ادامه داد: این امر مرا به شدت ناراحت و غمگین کرد، چراکه آن‌ها نه تنها به فکر سلامت خود نبودند، بلکه جان همنوعان خود را نیز به خطر می‌انداختند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: برای حل این مشکل تصمیم گرفتم، تعدادی ماسک با هزینه شخصی خود تهیه کردم و هر وقت از خانه خارج می‌شدم به هر کسی که ماسک نداشت به صورت رایگان ماسک می‌دادم.

او لبخندی به لب آورد و با اشاره به خاطراتش از این عمل تصریح کرد: اوایل مردم ماسک‌ها را از من دریافت می‌کردند اما با گذشت زمان و عادی شدن بیماری کرونا در بین اقشار مختلف جامعه، بارها و بارها از جوانان عصبی و خسته شده از کرونا فحش و ناسزا می‌شنیدم.

این خیر برای علت عمل خیرانه خود تأکید کرد: عمل من نیز همانند نهی از منکر است، خشنودم که پس از فرا رسیدن مرگم خداوند به من برای انجام دادن وظیفه‌ام پاداش می‌دهد؛ هزینه‌ تهیه ماسک نه تنها باعث کم شدن روزی‌ام نشده بلکه احساس می‌کنم هر بار که ماسک تهیه می‌کنم همان روز بلافاصله خداوند دو برابر آن هزینه را به من بر می‌گرداند.

چه خوب است حالا که کرونا در مشهد دهشتناک‌تر از قبل اوج گرفته‌است، با انجام اقدامات خیرانه هر چند کم و کوچک علاوه بر کمک به سلامت جامعه و خشنودی خدا به سلامت خود نیز کمک کنیم.

 

انتهای پیام//ر.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
چه جالب !
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
خوش به حالش که انقدر خجستس با این کرونا به ملت ماسک میده ، بنده ی خدا کرونا میگیری که ...
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
چه کار باحالی ، فکر نکنم خیلی هم هزینه داشته باشه
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
خدا خیرش بده