سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت:

نوع واکسن تزریقی به دانشجویان بستگی به محموله‌های وارداتی دارد

لاری گفت: نوع واکسن تزریقی به دانشجویان بستگی به محموله‌های وارداتی دارد که در اختیار ما قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری درباره واکسیناسیون دانشجویان گفت: نوع واکسن تزریقی به دانشجویان بستگی به محموله‌های وارداتی دارد که در اختیار ما قرار می‌گیرد و هر کدام از واکسن‌های ایرانی که به مرحله تولید برسد منع و محدودیتی در تزریق آن‌ها وجود ندارد. اگرچه در حال حاضر از بین واکسن‌های ایرانی فعلاً واکسن برکت در دسترس است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از واکسن‌هایی که در حال توزیع و تزریق است، به دلیل تبعات احتمالی به زنان زیر ۴۰ و ۵۰ سال تزریق نمی‌شود؛ بنابراین دانشجویان دختر نیز از این واکسن استفاده نخواهند کرد و واکسن مشخصی برای تزریق در نظر نگرفته‌ایم.

لاری درباره پرداختی دستیاران پزشکی اظهار کرد: دستیاران خط مقدم جبهه درمان هستند و بار اصلی بیمارستان‌ها روی دوش رزیدنت‌ها است و با این حال حقوق کمی دریافت می‌کنند. تلاش ما این است برای این‌ها شغل تعریف کنیم و این رزیدنت‌ها باید معادل پزشک طرحی حقوق بگیرند؛ با سازمان برنامه و بودجه صحبت کرده‌ایم تا لایحه‌ای به مجلس برود و رزیدنت‌ها حقوق دریافت کنند و بیمه داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بیان کرد: علیرغم افزایش ۵٠ درصدی در سال گذشته، رزیدنت‌ها دریافتی خوبی ندارند و ٢٠ درصد افزایش حقوق دستیاران و اینترن‌ها امسال مصوب شد و وزیر بهداشت دستور از رییس جمهور برای منبع این حق‌الزحمه‌ها دریافت کردند و نامه‌ای دریافت کردیم تا این افزایش حقوق از فروردین ماه پرداخت شود.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: برکت مسیر تولید را طی می‌کند و هفته‌ای ۵٠٠ هزار واکسن به دست ما رسیده است و پاستور در مسیر تولید است و بیشتر توقعات و قول‌ها با واقعیت منطبق است و برخی آمار‌های غیرواقعی منتشرشده بود که توقع ایجاد کرده است.

در حال تکمیل...

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
به جز دکتر پرستارا واکسن فقط باید به ترتیب سنی باشه
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
واکسنم پارتی بازی شد
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
کدام واکسن به زنان زیر ۴۰ سال تزریق نمی شود؟