سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص ۱۰۲ میلیارد تومان از اعتبارات جهش تولید چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع اعتبار مصوب ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برنامه جهش تولید استان تاکنون ۱۰۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از مجموع اعتبار مصوب ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برنامه جهش تولید استان تاکنون ۱۰۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

او افزود: همچنین از میزان اعتبار تخصیص‌یافته برای ۴۶ طرح جهش تولید استان تاکنون ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن جذب شده است.


بیشتر بخوانید


شهریارپور به اهداف طرح‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی استان در برنامه جهش تولید اشاره و اضافه کرد: تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی استان به میزان یک هزار و ۲۰ هکتار با اشتغال یک هزار نفر، تامین فضای پژوهشی و فناوری پارک علم و فناوری استان به میزان پنج هزار و ۱۵۰ مترمربع با اشتغال ۲۴۰ نفر، توسعه کشت باغات در اراضی شیب‌دار در سطح ۷۰۰ هکتار با اشتغال یک هزار و ۱۱۵ نفر، توسعه کشت گیاهان دارویی، گل محمدی و زعفران در سطح ۳۰۰ هکتار با اشتغال ۳۰۰ نفر و تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی مربوط به ۱۰ طرح در سطح چهار هزار و ۷۸۵ هکتار با اشتغال یک هزار و ۱۱۵ نفر از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

او ادامه داد: تامین زیرساخت ۲ مجتمع توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به میزان ۳۰ هکتار با اشتغال ۳۰۰ نفر، احداث خط ۶۳ کیلوولت به منظور برق‌رسانی به واحد‌های فولادی منطقه صنعتی سفیددشت به طول ۱۵ کیلومتر، احداث شبکه و تامین زیرساخت برق هفت مجتمع کشاورزی و شهرک صنعتی به طول ۷۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ایجاد زیرساخت در ناحیه صنعتی تخصصی بادام در سطح ۳۰ هکتار با اشتغال ۳۰۰ نفر و توسعه زیرساخت‌های مناطق گردشگری بازفت، سامان و چغاخور با اشتغال ۳۰۰ نفر از دیگر طرح‌های جهش تولید استان است.

شهریارپور همچنین از تامین حدود ۴۲ درصد کل اعتبار طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و گفت: طرح‌هایی نظیر توسعه کشت گلخانه‌ای، آبزی‌پروری، توسعه کمپینگ‌های گردشگری، تکمیل تصفیه‌خانه آب شهرها، نیروگاه‌های تولید برق، احداث ۸۹ باب فضای آموزشی، راه‌اندازی پنج ایستگاه تلوزیونی و مسکن محرومین در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.