سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد؛

اصلی ترین راه برطرف کردن فقر، کار فرهنگی است نه اقتصادی

آقامحمدی گفت: اساس طرح سازماندهی محلات، تحول افراد در جمع است که با تشکیل حلقه های اجتماعی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاحیه طرح ساماندهی محلات گفت: درحال حاضر ۲۰۲۰ محله که شناسایی آن ها صورت گرفته در حاشیه ی شهرها یا در مناطق فرسوده قرار دارند. جمعیت های مناطق شناسایی شده با هم تفاوت دارند اما دهک های مورد نظر ما از لحاظ شهری هستند. در بحث روستایی هم طرح تحول در حال برسی است که به ايشان هم در این طرح حمایت از مستضعفان صورت بگیرد.

آقامحمدی گفت: یکی از باور پذیری ها در این طرح همان طرحی است که پیامبر اکرم در مباهله انجام دادند. ما نیز در همه ی نهادهای انقلابی به دنبال اجرای این طرح هستیم که مهم ترین بخش آن اخلاص در این طرح است.

وی ادامه داد: ما خودمان متوجه این مسئله شدیم که مردم این طرح را باور کردند و می دانند که این مسئله جدی است و قرار است به نفع مردم باشد.

وی افزود: طبق تفاسیر قرآن مردم ما توانایی رهبری و اداره ی جامعه را دارند و کار ما این است که موانع را از میان راه برداریم. با جمع شدن آسیب هایی مثل فقر و اعتیاد به گنج اصلی که مردم هستند می رسیم که زمینه ساز جامعه‌ی مهدوی است.

آقامحمدی گفت: تفاوت افراد تحت پوشش در این طرح ها فقط مسئله مالی و پول است. توانمند سازی که وقت این افراد را مدیریت و قدرت توانایی انجام کار آن ها را بالا ببریم که با آموزش و ترویج اراده ی مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اصلی ترین راه برطرف کردن فقر فرهنگی است نه اقتصادی و باید همه مردم به این باور برسند که با کمک هم و رسیدن به باور مشکلات را حل کنند.

وی ادامه داد: برای رهایی از آتش جهنم ضروری است دنیای خود را آباد کنیم که برای این تحقق این کار باید قدم برداریم تا آن قسمت از سرزمین مان را از آبادانی دور است را به آبادانی برسانیم. باید پیوستگی در محلات برای برداشتن بارها برای افراد صورت بگیرد تا مردم قدرتمند شده و خودشان حلال مشکلات شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.