سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز همایش ملی سلامت سالمندی در جیرفت

رئیس همایش ملی سلامت سالمندی از آغاز به کار همایش سلامت سالمندی از امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و رئیس همایش ملی سلامت سالمندی گفت: همایش سلامت سالمندی در ۱۴ محور شامل سالمندان در دوران کرونا، کیفیت و سبک زندگی در دوره سالمندی، تغذیه در سالمندی، سلامت روان و سلامت معنوی در سالمندی، فعالیت فیزیکی، معلولیت و توانبخشی در سالمندی، سیاست گذاری سلامت در سالمندی هدف گذاری شد.

او دیگر محور‌های همایش ملی سلامت سالمندی را اشتغال و استقلال مالی در سالمندان، بیماری‌ها و سندرم‌های شایع سالمندی، مداخلات ارتقاء دهنده سلامت سالمندان، دارو درمانی در سالمندی، پرستاری سالمندان، سلامت اجتماعی در سالمندی و سلامت زنان سالمند برشمرد.

مکارم از برگزاری این همایش به صورت غیرحضوری خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا این همایش غیرحضوری برگزار می‌شود.

او افزود: متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی قادر به برگزاری همایش به صورت حضوری نیستیم از این رو اعضاء هیات علمی، شرکت کنندگان و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس سایت این همایش به صورت غیرحضوری شرکت کنند.

رئیس همایش ملی سلامت سالمندی هدف از برگزاری این همایش ملی را بررسی چالش‌ها و راهکار‌های حوزه سالمندی برشمرد و گفت: گروه هدف این همایش شامل کلیه رشته‌ها است.

مکارم تصریح کرد: شناخت ابعاد و ویژگی‌های مختلف حوزه سالمندی نیازمند واکاوی و بررسی‌های علمی است لذا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای ارتقاء کیفیت زندگی و ترویج فرهنگ خودمراقبتی سالمندان این همایش ملی سالمندی را برگزار می‌کند.

مکارم گفت: همایش ملی سلامت سالمندی به مدت دو روز ۱۳ و ۱۴ مرداد از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود و لینک برگزاری همایش vc.jmu.ac.ir/elderhealthآدرس سایت همایشelderhealth.jmu.ac.irاست.

دبیر همایش ملی سلامت سالمندی هم گفت: ۱۸۵ مقاله فارسی و انگلیسی از نقاط مختلف کشور به این همایش ارسال شده است.

 علی کمالی دبیر همایش ملی سلامت سالمندی افزود: از مقالات ارسالی ۴۹ مقاله پذیرفته نشد و در این همایش ۲۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰۸ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.