سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید نظارت بر اماکن عرضه غذای آماده در سنندج

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونا در سنندج،روند نظارت بر فعالیت اماکن عرضه غذای آماده،رستوران، کافی شاپ و مراکز مشابه به صورت ویژه تشدید شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج اظهار داشت: اقدامات نظارتی همچنان با حساسیت دنبال شده و در سه روز گذشته ۱۳ اکیپ گشت ستادی از ۷۰ واحد صنفی مختلف و در سطح بازدید‌های مراکز تابعه و محیطی ۴۴۳ واحد صنفی مختلف مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت.

او افزود: در طی این بازدید‌ها ۲۴ واحد صنفی مختلف به علت عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

رییس مرکز بهداشت سنندج درباره نظارت دقیق بر مواد غذایی کنسروی و فله‌ای به کشف و ضبط مقدار قابل توجه مواد غیرقابل مصرف اشاره کرد و گفت: بازرسین این مرکز در مدت یاد شده یک هزار و ۶۰۰ کیلو گرم انواع موادعذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف را کشف و ضبط کردند.

یوسفی افزود: همچنین ۲۱ مورد اخطاریه صادر شده در گذشته و ۲ موردشکایات مردمی نیز در دستور کار بازرسان این مرکز قرار گرفت و علاوه بر آن در زمینه نظارت بر سلامت نان، چهار مورد نان خبازی‌های سطح شهر از نظر عدم استفاده از جوش شیرین و تعیین میزان نمک نمونه برداری شد.

او در خصوص اقدامات نظارتی بربهبود کیفیت آب شرب گفت: در این زمینه ۴۲ مورد نمونه بردای تایید سلامت آب شرب و ۲۲۰ مورد تست کلر سنجی در نقاط مختلف شهری و روستایی در سه روز گذشته به انجام رسیده است.

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: به دلیل قرار داشتن شهرستان سنندج در وضعیت قرمز از نظر بیماری کرونا تشدید نظارت بر وضعیت بیرون بر گروه رستوران‌ها و آبمیوه و بستنی بیشتر شده و در سه روز گذشته ۱۶۸ واحد ارائه غذای آماده و مراکز دیگرمورد بازدید دقیق قرار گرفت و ضمن نمونه برداری چهار مورد مواد غذایی تهیه شده، تذکر لازم در زمینه رعایت کامل ارائه غذا به مشتریان به صورت بیرون‌بر به متصدیان یادآور شد.

یوسفی گفت: در سه روز گذشته ۳۶۵ نفر از شهروندان سنندجی از نظر ابتلا به بیماری کرونا مورد تست ونمونه بردای قرار گرفتند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز سه شنبه ۱۲ مرداد ۲۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۴۵۸ بیمار در مرازک درمانی بستری هستند که ۵۵ بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ در کردستان  یک‌هزار و ۴۰۱ قربانی داشته است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.