سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان تولید فیلم مستند «روستای فرهنگی برتر» در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار فراخوان تولید فیلم مستند روستای فرهنگی برتر همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: با توجه به نقش موثر سینمای مستند در شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری روستا‌ها به منظور معرفی روستا‌های فرهنگی برتر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در نظر دارد در گام اول روستای «رسول آباد» از توابع شهرستان بهار را به عنوان روستای فرهنگی برتر در قالب فیلم مستند معرفی کند.

او با دعوت از هنرمندان مستندساز استان برای شرکت در فراخوان، گفت: مدت زمان فیلم از ۲۰ تا ۶۰ دقیقه است و متقاضیان باید به همراه طرح اثر، برآورد هزینه پیش‌تولید و ساخت را هم ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: سقف حمایت و هزینه پرداختی بابت تولید این مستند حداکثر مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال است که بر اساس تصویب طرح ارائه شده در کمیته کارشناسی و پس از انعقاد قرارداد کاری پرداخت خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال طرح ۲۵ مرداد تعیین شده است، تأکید کرد: مستندسازان باید طرح مستند خود را به همراه رزومه کاری و مشخصات فردی از طریق واتساپ به شماره ۰۹۳۸۰۳۹۶۰۰۵۷ ارسال نمایند.

رسول آباد (تاج‌آباد) روستایی از توابع شهرستان بهار در استان همدان است که با شهر همدان ۲۵ کیلومتر فاصله دارد. جمعیت روستا بر اساس سرشماری دهیاری دو هزارو۳۲۰ نفر است.

روستای رسول آباد در غرب استان همدان و شهرستان بهار و در شرق گردنه اسدآباد و در نزدیکی جاده همدان به کرمانشاه قرار گرفته است. مردم این روستا به کردی صحبت می‌کنند.

شغل اهالی روستا دامداری و کشاورزی است و با وجود محرومیت، این روستا را از جهات مختلفی می‌توان یک روستای نمونه و موفق در پیشبرد امور فرهنگی، گردشگری و ورزشی دانست.

حدود ۸۵ درصد مردم این روستا با سواد و از بیش از دو هزار نفر جمعیت روستا، ۴۵۰ نفر عضو کتابخانه هستند.

کتابخانه این روستا که در محل حمام قدیمی و متروکه ساخته شده و حدود ۶ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف دارد.

اهالی این روستا انس عجیبی با کتاب و کتابخوانی دارند. این روستا در سال ۹۴ به عنوان روستای دوستدار کتاب نامگذاری شده است. اهالی روستا نام هر کوچه را به نام یک کتاب مشهور به سه زبان زبان انگلیسی، کردی و فارسی نامگذاری کرده اند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.