سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمر: تروریست های خارجی به کمک طالبان می خواهند در افغانستان پناهگاه امن بسازند

وزیر خارجه افغانستان تاکید کرد که جنگجویان خارجی به کمک طالبان می‌خواهند در افغانستان پناهگاه درست کنند تا از طریق خاک افغانستان کشورهای دور و نزدیک دیگر را تهدید کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان اعلام کرد که با نمایندگان ۳۵ کشور منطقه و جهان و سازمان‌های بین‌المللی در کابل دو جلسه جداگانه داشته است.

مقامات افغانستان در این نشست ها پیرامون وضعیت امنیتی این کشور، حضور جنگجویان خارجی در صفوف طالبان و پیامد سنگین و غیرقابل پذیرش حملات طالبان بر حقوق بشر گفتگو کرده اند.

اتمر پس از این جلسات طی سخنانی گفت: طالبان و حامیان این گروه خلاف تعهدات‌شان جنگی وحشی و بی‌رحم را در سراسر کشور به راه انداخته و روی شهرها و مردمی که در جنوب، شرق، شمال و غرب کشور زندگی صلح‌آمیز داشتند، تمرکز کرده‌اند.

اتمر افزود که طالبان در این جنگ تنها نیستند، بلکه از سوی جنگجویان منطقوی و بین‌المللی نیز حمایت می‌شوند. وی نسبت به پیامد بسیار بد بشری تهدید بالقوه طالبان در برابر مردم هشدار داد.

وزیر خارجه افغانستان گفت که تروریستان منطقوی و بین‌المللی همزمان با کاهش حملات هوایی نیروهای خارجی، به صفوف طالبان پیوسته و جنگ این گروه در برابر دولت و مردم افغانستان را تقویت کرده‌اند. وی گفت که جنگجویان خارجی به کمک طالبان می‌خواهند در افغانستان پناهگاه درست کنند تا از طریق خاک افغانستان کشورهای دور و نزدیک دیگر را تهدید کنند.

اتمر هشدار داد که حضور جنگ‌جویان خارجی در کنار طالبان نه تنها برای مردم افغانستان، بلکه برای منطقه و جهان خطرناک خواهد بود. وی بر ضرورت همکاری مشترک دولت افغانستان و جامعه جهانی در جلوگیری از جنگ در شهرها تاکید کرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.