سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز برای ممنوعیت واردات برنج تصمیم گیری می شود

کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی امروز درباره اجرای قانون ممنوعیت برنج در ۴ ماه آینده تصمیم گیری می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ابراهیم زارع، مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالا‌های کشاورزی معاونت توسعه بازرگانی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی امسال و واقعیت‌های موجود، درباره اجرای ممنوعیت واردات برنج که هر ساله در ۴ ماه از سال (از ابتدای مرداد تا آبان) به منظور حمایت از تولید داخلی انجام می‌شد، تصمیم گیری نهایی را انجام خواهیم داد.

او افزود: کارگروه تنظیم بازار کشور در خرداد ماه امسال به علت خشکسالی، ممنوعیت واردات برنج را لغو کرد و در آن زمان وزارت جهاد کشاورزی با این موضوع مخالفت کرده بود.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالا‌های کشاورزی معاونت توسعه بازرگانی با اشاره به نامه معاون اول رئیس جمهوری در ۹ مرداد ماه و اعلام بازگشت وظایف مرتبط با کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی در قالب قانون تمرکز وظایف کشاورزی اظهار داشت: با بازگشت وظایف مرتبط به کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی، در مورد موضوع ممنوعیت واردات برنج در مدت یاد شده، جلسه کارشناسی برگزار می‌شود.

زارع ادامه داد: نتیجه آن امروز در نخستین جلسه کارگروه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی مطرح و بررسی خواهد شد.

او یادآور شد: با توجه به پیش بینی کاهش تولید برنج به علت خشکسالی، نمی‌خواهیم کشور دچار تنش شود و از سوی دیگر نمی‌خواهیم تولید داخل این محصول آسیب ببیند.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالا‌های کشاورزی معاونت توسعه بازرگانی گفت: تصمیم درباره اجازه واردات یا ممنوعیت واردات برنج در این ۴ ماه در حالی باید اتخاذ شود که بر اساس گزارش ها، واردات برنج در چند ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

زارع تصریح کرد: در جلسه تنظیم بازار امروز، نمایندگانی از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت، گمرک، بانک مرکزی، تشکل ها، دستگاه‌های نظارتی و سایر نهاد‌های ذیربط حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.