سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کتاب؛

«کمک‌های فلسفه» نحوه رویارویی با مشکلات زندگی معاصر را برملا می‌کند

کتاب ««کمک‌های فلسفه» اثر جان سلرز با ترجمه شهاب الدین عباسی، در نشر صدای معاصر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «کمک‌های فلسفه» اثر جان سلرز با ترجمه شهاب الدین عباسی در نشر صدای معاصر منتشر شد. این اثر کتابی کاربردی و موثر در زمینه روبه رو شدن با مشکلات زندگی معاصر است که براساس تعالیم و آموزه‌های اساسی رواقیان نامداری از جمله اپیکنتوس، سنکا و مارکوس اورلیوس تدوین شده است. آثار این افراد قرن‌های متمادی الهام بخش خوانندگان بسیاری بودند.


بیشتر بخوانید


آن‌ها از مسائل روزمره زندگی سخن می‌گویند. به ما کمک می‌کنند بتوانیم اتفاقات ناخوشایند را پست سربگذاریم. در برابر اضطراب، ناکامی، ترس، ناامیدی، خشم و نارضایتی کلی از زندگی مان تسلیم نشویم. این فیلسوفان در زندگی شان با مصائب بزرگی روبه رو شدند. براساس تجربه‌ها و اندیشه هایشان آثاری پرشمار از خود به یادگار گذاشتند. این افراد گوشه گیر نبودند و سرنوشت دیگران برایشان اهمیت داشت.

دکتر جان سلرز، متخصص فلسفه باستان به ویژه فلسفه رواقی در کتاب کمک‌های فلسفه، درس‌هایی مهم و اساسی از فیلسوفان رواقی را با زبانی ساده و روان شرح می‌دهد. درس‌هایی که به ما می‌گوید با عواطفمان چه کنیم. چگونه با حوادث ناگوار کنار بیاییم و جایگاهمان در طبیعت کجاست؟ چگونه با مرگ مواجه شویم و چگونه با هم زندگی کنیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.