سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

مردم به هشدار‌های هواشناسی و مدیریت بحران توجهی نمی‌کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: برخی از مردم نسبت به هشدار‌های هواشناسی و مدیریت بحران، بی اهمیت هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: ما غافلگیر نشدیم و از قبل حوادث را پیش بینی می‌کنیم و اطلاع رسانی دقیق را انجام می‌دهیم، اما برخی از مردم نسبت به هشدار‌ها بی اهمیت هستند.

مهدیخانی افزود : سیلی که دیشب و دیروز در استان قزوین تجربه کردیم، نتیجه بارش‌های رگباری بود که حدوداً از دو هفته پیش در اروپا شروع شده و نهایتاً به کشور و استان ما رسید.

او اضافه کرد: طبق نقشه‌های جهانی هواشناسی، این وضعیت کاملا قابل پیش بینی بود. به خصوص اینکه تجربه مشابهی در فروردین ۹۸ داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین افزود: روز گذشته در مدت زمان ۴۰ دقیقه بیش از ۳۳ میلمیتر بارش باران در شهرستان آوج به ثبت رسید که بر همین اساس روان آب‌ها شکل گرفته و سیلاب به راه افتاد.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: همچنین ظرف ۵ دقیقه ۵ میلیمتر بارش باران در الموت به ثبت رسید که با توجه به خشکسالی، روان آب‌ها شکل گرفتند و به زیرساخت‌ها خسارت وارد شد.

او افزود: در حال حاضر به غیر از روستای شهید آباد آوج که گاز آنجا قطع است سایر روستا‌های آسیب دیده از سیل مشکل زیرساختی ندارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: در الموت نیز گاز ۶ روستا قطع است و مشکلی در زمینه تأمین آب و برق وجود ندارد.

آخوندی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: اولین هشدار هواشناسی روز یکشنبه ۱۰ مرداد صادر شد و هشدار دوم روز دوشنبه صبح صادر شد و این هشدار‌ها به اطلاع مدیریت بحران و رسانه‌های استان رسید.

آخوندی افزود: در تمام هشدار‌های ارسال شده توصیه اکید کردیم که مردم نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.