سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس:

مجلس به هیچ عنوان جلوی کسب وکار اینترنتی را نمی‌گیرد/ ایران ظرفیت بالایی در شبکه‌های اجتماعی دارد

مرادی گفت: ایران توانایی این را دارد که قویترین شبکه‌های اجتماعی را داشته باشد، اما افراد سودجو نمی‌گذارند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف مرادی کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در کلاب هاوس اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به دنبال این است که ضوابط و قانون‌هایی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کشور داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


او افزود: مجلس شورای اسلامی در این زمینه تنها سیاست گذاری می‌کند و تصویب ضوابط اصلی به بخش‌های مختلف و اجرای صحیح آن به اقدامات دولت بستگی دارد.

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: ما در کشور تاکنون قوانین و چارچوب‌های مشخصی در زمینه استفاده از شبکه‌های اجتماعی نداشتیم که باید این امر در کشور پابرجا شود چراکه بحث صیانت و حفاظت از حقوق کاربران شبکه‌های اجتماعی در میان است.

مرادی ادامه داد: متاسفانه افکار و اذهان عمومی نسبت به این طرح، منفی است، اما بسیاری از این افکار منفی در خصوص طرح صیانت کاملا اشتباه است.

او تصریح کرد: به عنوان مثال این که ما می‌خواهیم جلوی کسب و کار‌های مجازی را بگیریم کاملا اشتباه است و مجلس به هیچ عنوان به دنبال جلوگیری از اقتصاد دیجیتال نخواهد بود.

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: مجلس و طراحان طرح صیانت همانطور که از نامش پیداست از ابتدا تاکنون نیز به دنبال این بودند که از حقوق کاربران حفاظت کنند که هیچ نوع کلاهبرداری در این خصوص صورت نگیرد.

مرادی مطرح کرد: وزرایی که تنها به دنبال منافع وزارتخانه‌های خود هستند و می‌خواهند اقداماتی انجام دهند که مورد رضایت رئیس‌جمهور واقع شود، به درد کشور نمی‌خورند.

او افزود: شبکه‌های اجتماعی ایرانی با کیفیت‌های بسیار بالا طراحی شده اند، اما یکسری افراد سودجو جلوی اجرا و تکمیل زیرساخت‌های این شبکه ها را گرفته‌اند چرا که منافع شخصی خود در خطر بوده است.

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ممکن است خود ذینفع برخی ارگان‌های نا مربوط باشد پس در صورتی که بخش خصوصی ایده و طرح‌هایی در زمینه اقتصاد دیجیتال دارد به وزارتخانه مراجعه نکند و مستقیماً به مرکز پژوهش‌های مجلس مراجعه کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
استعداد های نشکفته زیاد داریم اگر کورش نکنند
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
الان چی شد؟ کوتاه اومدن یا میخوان ...
رضا
۰۰:۳۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
همه کشورها سایت های اجتماعی را کنترل و تحت نظر دارند٬ استفاده های گسترده از فیسبوک در جعل اخبار دروغ پیش بردن هدف های سیاسی در انتخابات طرح کودتا حمله های نژاد پرستانه همه و همه حاکی به نیاز و وجود کنترل حکم و قوانین در قبال چنین سایت هایی است.
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
اقاي شبكه اجتماعي يعني با مردم دنيا تعامل كني مثلا من رشته ام معماري معمار هاي بزرگ جهان ميان تو شبكه داخلي صفحه ايجاد كنن؟ اگه تو ايران قرار باشيم كه همين استاد ها معمار ها رو از نزديك ميبينم ديگه شبكه اجتماعي ميخوام چيكار
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
بسیار عالی
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
از کی تاحالا مجلس در کارهای اجرایی دخالت میکنه و وزارت ارتباطات با اون کارشناسان فنی رو دور میزنه و یک نماینده به خودش اجازه میده مردم رو منحرف کنه ؟
بنیامین
۲۳:۴۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
ما ملت تحمل رنج و عذابیم سواد هم نداریم چشمامون هم کم سو هست ، گفتیم شما جلو برید و راه رو به ما نشون بدین خلاصه نشه مثل ایران خودرو و سایپا که مجبوریم از تکنولوژی دنیا فقط حسرتش رو بخوریم و با محصولات مدرن این دو شرکت بمیریم!
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
همین الآن در شرکت برنامه نویسی باید قند شکن بزنیم تا پکیج ها رو دریافت کنیم، عمده مطالب علمی یوتوب همینطور. این ها به کنار عمده نرم‌افزار ها توسط خارجی ها تحریم شدیم و اجازه دانلود به ما نمی دهند. اومدیم با زحمت ربات تلگرامی نوشتیم و فیلتر کردند. اصلا کسی هم ککش نمیگزه
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
دنیا در حال پیشرفته بعد ما داریم اینترنتو قطع میکنیم
ع
۲۳:۱۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
شاد و روبیکا دیدیم
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
دروغ
یافا
۲۲:۵۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
شوخی خوبی نبود,کدوم مزیت بالای شبکه های ایرانی؟؟؟؟کجای دنیا سیر میکنی که مصیبت خانواده های رو تو برنامه شاد و بقیه شبکه های مجازی ایرانی ندیدی؟؟؟؟حق هم داری چون اصولا قرار نیست چیزی واسه خود شما سیاسیون فیلتر بشه,رهبری گفت واردات گوشی اپل ممنوع بشه از شما مجلسی ها خواسته شده بود پوشی هوشمند نداشته باشین بعد همتون اپل به دست عکساتون لو میره که به جا فکری به حال معیشت ملت کردن دارین اینستا و واتساب گردی میکنید..