سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهریور ۱۴۰۰ پایان واکسیناسیون در مازندران

تمام مردم مازندران تا پایان شهریور ۱۴۰۰ بر علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان هنوز وارد پیک پنجم کرونا نشده است، گفت: در حالیکه اوضاع شیوع کرونا و تعداد بستری شدگان در این پیک بدتر از پیک‌های قبلی است مردم کمتر شیوه نامه‌ها را رعایت می‌کنند.

او افزود: کادر درمان با تمام وجود برای مقابله با این بیماری دارد تلاش می‌کند، اما همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز ضرروی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل با بیان اینکه افزایش سهمیه واکسن خبر امیدوارکننده‌ای است، ادامه داد: همه مردم مازندران اگر در تامین واکسن کووید ۱۹ مشکل پیش بینی نشده‌ای ایجاد نشود تا پایان شهریور واکسینه می‌شوند.

دکتر جلالی گفت: واکسیناسیون در دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل و مازندران موفق‌تر از میانگین کشوری است و حدود ۸۰۰ هزار نفر در این استان تاکنون واکسینه شده اند.

او گفت: حدود ۲۵ درصد جمعیت استان تاکنون واکسینه شده اند و اگر واکسن‌ها به موقع برسد می‌توان تعداد بیشتری را زیر پوشش قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل افزود: حدود ۶۰۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی بابل و ۲۵ هزار نفر در استان روزانه واکسینه می‌شوند و اگر واکسن یه موقع تامین شود می‌توان روزانه ۵۰ هزار نفر را واکسینه کرد که در عرض یکماه، یک و نیم میلیون نفر و در عرض دوماه تمام استان واکسن را دریافت می‌کنند.

دکتر جلالی گفت: واکسن‌های داخلی برکت و انستیتو پاستورنیز اگر به سبد واکسیناسیون اضافه شود سرعت تزریق واکسن نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.