سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا حمله به کشتی مرسر استریت را محکوم کرد

اتحادیه اروپا می‌گوید با هر اقدامی که آزادی ناوبری در منطقه خلیج فارس را به مخاطره بیندازد، مخالف است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، اتحادیه اروپا امروز در بیانیه‌ای حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عمان را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد ما حمله به کشتی در دریای عمان را محکوم می‌کنیم و منتظر روشن شدن شرایط این حمله و نتیجه تحقیقات هستیم.

بروکسل تاکید کرد حمله به کشتی مغایر با آزادی ناوبری است و ما هر اقدامی را که بر ثبات منطقه تأثیر بگذارد رد می‌کنیم.

بنا بر اعلام شرکت حمل و نقل دریایی «زودیاک ماریتیم» متعلق به یک میلیاردر صهیونیست، یک کشتی ژاپنی حامل پرچم لیبریا به نام «مرسر استریت» که تحت مدیریت این شرکت می‌باشد، پنج شنبه هفته گذشته هنگامی که بدون بار از مبدا بندر «دارالسلام» در تانزانیا به مقصد بندر «الفجیره» در امارات در حال حرکت بوده، در نزدیکی سواحل عمان هدف حمله قرار گرفته و در نتیجه آن نیز دو تن از خدمه کشتی شامل یک شهروند رومانی و یک شهروند انگلیس کشته شدند.

پس از این حادثه رژیم صهیونیستی و آمریکا بدون ارائه هیچگونه ادله‌ای انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفته و مدعی دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در این حادثه شدند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز گذشته در پاسخ اعلام کرد: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس، بیانیه‌های تحریک آمیز و به صورت هماهنگ طراحی شده از سوی انگلیس و آمریکا را قویاً محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
کار هرکسی بوده دمش گرم
فقط بجای اون دوتا که کشته شدن بایید چندتا اسرائیلی کشته میشدن
ناشناس
۰۵:۱۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
فرضا ایران کشتی اسراییلی رو زده باشه هیچ آدم عاقلی حرفهای اسراییل رو باور نمی‌کنه. اسراییل به کشتی شناسایی یو.اس.اس لیبریتی آمریکا به امید غرق شدن حمله کرد. ۱۱ سپتامبر رو با همکاری عناصر خائن داخل دولت آمریکا عملیاتی کرد و خیلی از عملیاتهای فالز فلگ دیگه. کارتهای عملیات فالزفلگ آمریکا و اسراییل قبلا خرج شدند.
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
ایران هم محکوم کنند
و نشان بدهت که خودشان کردند برای مشگل درست کردن برای ایران
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
اروپا اگه وجدان داشت اون زمانی که امریکا کشتی ایران رو توقیف کرده بود اینطور بیانیه ای میداد
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
دیوانه های جهانی دیگه به جایی رسیدید که با پیمان شکنی و بدعهدی و دروغ نان می‌خورید ،این نان خوردن کوفتتان بشه گاگولهای جهان.
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
احمق‌ها اینقدر نادان و گاگولند که بیخ گوششان کشورهای حمله کننده را نمی‌بینند حتی با ماهواره ها و دستگاههای دیداری و شنیداری شان فقط اتهام به دیگران را خوب بلدند.
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
اسراییل باید در تمام نقاط دنیا احساس ناامنی کند
چون خودش موجب ناامنی در جهان است
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
انگلیس .امریکا و اتحادیه اروپا
وقتی جنایت از طرف کودک کش باشد
همیشه اینجوری میگویند که
ارامش خودتون را حفظ کنید و
مصالمه امیز حلش کنید ولی بلعکس
اینجوری میشه
علی
۱۷:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
وقتی زیر بار ذلت رفتن توسط عواملشان که شیخ کذاب بود ناامید شدند همگی با نقشه و توطئه پیش بینی شده علیه ایران اسلامی موضع گرفتند چرا فقط امنیت برای اسرائیل غاصب است دیگران امنیت نمی خواهند
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
اولا اینجا مال ماست اسمش روشه اینکه بدون اینکه پولی بدین باجی بدیم رد میشین هم باید خدا رو شکر کنیدو کلاهتون بندازید بالا دوما طرف اومده داخل مملکت ترور انجام داده تیم ترور فرستاده خراب کاری های دیگه انجام داده با ومال پرویی گفه اره ما بودیم کسی جیکش درنیومد حالا کشتیش به هردلیلی و توسط هرکسی دچار مشکل شده باید سروصدا الکی بدین حالا یمشت ادم مثلا روشنفکر بگن چیه ما باهمه دنیا سر جنگ داریم خب اخه فکر کن برادر من چشاتو باز کن ببین کی با کی سرجنگ داره که نخوای یچی بگی که نباید
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
چی میگی مال ماست،نرز ابی ایران‌مشخضه تاکجاست
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
عزیزم خلیج فارس و تنگه هرمز مخصوصا تنگه هرمز برای ایران بوده وهست دلیل نام گذاری پارس و حالا جدیدن فارس فکر کردی برای قشنگیه
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
کشورهایی چون عربستان این کار را انجام میده تا بین ایران و اسرائیل جنگ بیندازه باید دید که چه کسی از این اقدام سود میبره