سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری تلفنی همچنان قربانی می‌گیرد

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری ۳ کلاهبرداری که با ترفند اعلام برنده شدن سفر عتبات عالیات در مسابقات رادیویی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  سرهنگ علی سلیمانی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که فردی با وی از طریق پیام رسان واتساب تماس گرفته و با اعلام برنده شدن وی برای سفر به عتبات عالیات، از او مبلغی را کلاهبرداری کرده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ افزود: در تحقیقات انجام شده از مال باخته مشخص شد که فردی تحت عنوان کارمند رادیو جوان با وی تماس گرفته و اعلام کرده که او در یک مسابقه رادیویی برنده جایزه سفر به عتبات عالیات شده و به بهانه ثبت نام اولیه با اغفال شاکی اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانک نامبرده را دریافت و اقدام به خالی کردن حساب او کرده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: ماموران پلیس فتا با اقدامات و شگرد‌های پلیسی، موفق به شناسایی ۳ نفر در این خصوص در بخش چهارباغ شده و با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه متهمان مورد نظر را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

او افزود: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری شدند، اما پس از مواجهه با اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به پرونده کلاهبرداری به دست آمده بود، به ۱۵ فقره کلاهبرداری تلفنی در استان‌های مختلف کشور اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا گفت: شهروندان عزیز در صورت دریافت هر گونه پیامک و تماس تلفنی از منابع ناشناس و غیررسمی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی، به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی نظیر کدملی، تاریخ تولد، cvv۲ و رمز دوم کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس و فرصت طلب قرار ندهند.

انتهای پیام / ر .ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.