سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیاب: تحقق عدالت در لبنان از مسیر مقصر شناختن عاملان انفجار بیروت می‌گذرد

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان پیگیری قضایی عاملان انفجار بیروت را مسیر تحقق عدالت در این کشور دانست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الاخباریه، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان تحقق عدالت در این کشور را منوط به مسئول شناختن عاملان انفجار سال گذشته بندر بیروت دانست.

حسان دیاب روز سه شنبه اعلام کرد دستیابی به عدالت با افشای حقیقت آغاز می‌شود و مسئولان حادثه انفجار بندر بیروت مسئول شناخته می‌شوند.

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان تاکید کرد اگر عدالت واقعی در انفجار بندر بیروت محقق نشود، عدالت در لبنان وجود نخواهد داشت.

پیشتر نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد پارلمان این کشور آماده است تا مصونیت قضایی همه مقامات را برای تحقیق در خصوص انفجار بیروت لغو کند.

پیش از این «طارق البیطار» بازپرس پرونده انفجار بیروت لبنان با ارسال نامه‌ای از پارلمان این کشور خواسته بود مصونیت قضایی «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق، «غازی زعتیر»، وزیر کار سابق و «نهاد المشنوق» وزیر کشور سابق لبنان را لغو کنند تا مجامع قضایی این کشور بتوانند در خصوص انفجار از آن‌ها بازجویی کنند.

انفجار مهیب و فاجعه بار بندر بیروت که در ۱۴ مرداد ماه سال گذشته روی داد، موجب کشته شدن ۱۹۰ نفر و زخمی شدن بیش از شش هزار نفر دیگر شد. انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن «نیترات آمونیوم» در بندر بیروت صورت گرفت و موجب شد، بسیاری از ساختمان‌های اطراف این بندر به طور کامل ویران شود. استاندار بیروت در آن زمان میزان خسارت‌های وارده در اثر این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.