سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروز نشانه‌های اختلاف بین میشل عون و میقاتی

نشریه اینترنتی الشرق الاوسط از بروز نشانه‌های اختلاف بین رئیس جمهور لبنان و نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، نشانه‌های اختلاف بین رئیس جمهور لبنان و نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه آشکار شده است. در همین حال، واشنگتن برای جلوگیری از تأثیرگذاری منطقه‌ای حزب الله تلاش می‌کند.

الشرق الاوسط به واسطه منابع آگاه خود اعلام کرد روند تشکیل دولت لبنان با سختگیری میشل عون، رئیس جمهور لبنان در خصوص تقسیم وزارتخانه‌ها میان طوایف و جناح‌های سیاسی مواجه شد. این همان چیزی است که مشکل مربوط به وزارت دارایی را تکرار می‌کند؛ وزارتخانه‌ای که نبیه بری، رئیس پارلمان به تحویل دادن آن به گروه‌های شیعه پایبند است.

نجیب میقاتی، نخست وزیر مأمور تشکیل دولت پس از دیدار دیروز با میشل عون، بر این موضوع تاکید کرد که وی نیز بر همان توزیع طایفه‌ای سعد الحریری تکیه کرده است. وی با اشاره به احتمال انصراف وی از تشکیل دولت افزود فرصت تشکیل دولت برای وی فرصت «گسترده‌ای نیست و هر کس که می‌خواهد این موضوع را بفهمد، باید بفهمد.»

از سوی دیگر، منابع الیزه در پاریس بر این باورند که سیاستمداران لبنانی «اگر بخواهند به مسئولیت‌های خود عمل کنند، می‌توانند به تشکیل دولت جدید برسند.» منابع پاریس افزودند فرانسه پیش بینی می‌کند که میقاتی در مأموریت خود موفق شود و اصلاحات را آغاز کند، «زیرا این همان راه است.»

در همین حال، برخی از نمایندگان دمکرات و جمهوری خواه آمریکا پیش نویس تحریم حزب الله را ارائه کردند تا در تلاش‌های این حزب برای جمع آوری پول برای «تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی خود در جهان» سنگ اندازی ایجاد شود و از حمایت‌های آن کاسته گردد تا ضعیف شود. این نمایندگان از اتحادیه اروپا خواستند هر دو شاخه نظامی و سیاسی حزب الله را تحریم کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.