سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورداری ۶۶۷ روستای چهارمحال و بختیاری از پوشش تلفن همراه

مدیر منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه زیرساخت‌های مخابراتی گفت: هم‌اکنون ۶۷۷ روستای این استان از پوشش تلفن همراه برخوردار و بهره‌مند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هومان مدیر منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۶۶۷ روستای چهارمحال و بختیاری دارای ارتباط تلفن ثابت است.

او افزود: هم‌اکنون یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۳۹۲ خط همراه اول در چهارمحال و بختیاری فعال و ضریب نفوذ تلفن همراه اول در استان ۱۱۰ درصد است.


بیشتر بخوانید


محمودی به وجود ۳۰۱ هزار و ۷۴۸ خط تلفن ثابت نصب‌شده در چهارمحال و بختیاری اشاره و اضافه کرد: از این تعداد ۲۱۳ هزار و ۷۱۶ خط در مناطق شهری و ۸۸ هزار و ۳۲ خط در نقاط روستایی نصب شده که ۲۶۹ هزار و ۹ خط آن فعال و ضریب نفوذ تلفن ثابت ۲۷ درصد بوده که این ضریب در شهرکرد و سامان ۳۶ درصد است.

او با اشاره به وجود ۴۲۳ سایت فعال همراه اول در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پنج سایت مربوط به همراه اول از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان فعال شده است و ۲۰۰ سایت هنوز به ۳ G و ۴ G تجهیز نیست.

محمودی با اشاره به وجود ۳۸ هزار و ۳۶۰ مشترک اینترنت مخابراتی در استان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۳۵۸ مشترک پورت دایری ثابت و ۶۶ مشترک دایری فیبر نوری شده‌اند.

او با اشاره به اجرای ۲۸ پروژه فیبر نوری از ابتدای امسال تاکنون در چهارمحال و بختیاری افزود: در این مدت یک‌هزار و ۵۹۲ پورت افزایش اینترنت پُرسرعت با ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه در استان انجام شده است.

محمودی اضافه کرد: افزایش پهنای باند شهر هوره و روستای هدف گردشگری یاسه‌چای شهرستان سامان و افزایش پهنای باند بروجن از سوی شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰ انجام شد.

او ادامه داد: هم‌اکنون سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است که از این میزان ۶۰۰ کیلومتر در مناطق شهری، یک‌هزار کیلومتر در نقاط بین‌شهری و یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر در روستا‌های استان است.

محمودی گفت: امسال پنج کافو نوری در این استان نصب و راه‌اندازی شده و اجرای پنج کافو نوری جدید در مناطق مختلف استان در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی یادآور شد: مردم به اینترنت اعتماد کنند و کار‌های بانکی خود را از طریق گوشی‌های تلفن همراه متصل به اینترنت انجام دهند تا نیازی به حضور فیزیکی، هدرروی وقت و انجام هزینه‌های مازاد نباشد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.