سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار:

۱۷ دفترتسهیلگری در مناطق حاشیه‌شهر‌های سیستان‌و بلوچستان فعالیت می‌کنند

کوثری گفت:دفاتر تسهیلگری در حاشیه شهر‌ها برای ارزیابی و کمک به ساماندهی این مناطق به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های کشور ایجاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷ دفتر تسهیلگری در استا وجود دارد که ۹ دفتر در زاهدان با ۱۹۰ هزار نفر زیر پوشش، چهار دفتر در چابهار با ۷۰ هزار نفر زیر پوشش و سه دفتر در زابل با جمعیت ۶۵ هزار نفر زیر پوشش مطالعاتی قرار دارند.

او با اشاره به هدف ایجاد دفتر تسهیلگری گفت: دفاتر تسهیلگری در حاشیه شهر‌ها برای ارزیابی و کمک به ساماندهی این مناطق به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های کشور ایجاد شده‌اند.

وی بیان کرد: مطالعاتی که برای حاشیه شهر‌ها انجام می‌شود ما از ۲ زاویه به این مساله به عنوان دولت ورود می‌کنیم و برای اینکه یک برنامه ریزی دقیق در حوزه حاشیه شهر و مهار آسیب‌های اجتماعی ایجاد شود باید یک ارزیابی و آنالیز درستی داشته باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ۲ زاویه یک برنامه‌ریز باید به این مساله ورود کند یکی از زاویه بالا به پایین یا به عبارتی نگاه دولت به حاشیه شهر هست یعنی اینکه خودش و کارگزارانش می‌رود مسائل و موضوعات حاشیه شهر‌ها و آسیب‌هایی که در این مناطق وجود دارد را ارزیابی و تحلیل می‌کند و براساس این تحلیل‌ها برنامه می‌ریزد.

وی با بیان اینکه یک زاویه دیگر توجه به مسائل حاشیه‌نشینی نگاه از پایین به بالا است افزود: این مهم به این معنی بوده که ما برای اینکه مسائل، موضوعات و ظرفیت‌هایی که در حاشیه شهر‌ها وجود دارد را از منظر حاشیه‌نشینان، احصا، آنالیز و تحلیل و اولویت‌بندی کنیم تا مقدمه‌ای برای برنامه‌ریزی ما در این مناطق شود.

کوثری ادامه داد: از نیرو‌های حاشیه شهرها، از کارشناسان و مجموعه‌هایی که به هر حال شناخت دارند از این حاشیه شهر‌ها از طریق ایجاد دفاتر تسهیلگری نه با نگاه دولتی بلکه این بار از نگاه کارشناسی و پایین به بالا آسیب‌ها و مسائل حاشیه شهر‌ها را می‌بینیم.

وی اظهارداشت: ۱۷ دفتر تسهیلگری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کردیم که هر کدام از این دفاتر پنج کارشناس فنی از روانشناس، جامعه شناس و جغرافیای شهری دارد که از متخصصان، تحصیلکردگان و بومیان شهر بوده و وابسته به دولت و کارمند دولت هم نیستند و محل استقراشان در حاشیه شهر است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دفاتر ایجاد شده در این استان از طریق تعامل با مردم حاشیه شهر، اعتماد متقابل بین مردم و دولت را ایجاد می‌کنند و، چون در بافت اجتماعی و بطن این مردم تاسیس شده‌اند و کارشان هم آنجا تداوم دارد طبیعتا یک شناخت خیلی خوبی می‌توانند از این مناطق به ما دهند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.