سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از هزارو ۷۰۰ هنرمند کردستانی از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تاکنون یک هزار و ۷۹۲ نفر از هنرمندان استان از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در نشستی با خبرنگاران استان که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۳ نفر دیگر از هنرمندان استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

اوبا اشاره به اینکه تعداد هنرمندان برخودار از بیمه تامین اجتماعی در استان به یک هزار و ۷۹۲ نفر رسیده است، اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر آن طی چهار سال اخیر به همت این اداره‌کل و حمایت صندوق اعتباری هنر از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: صندوق اعتباری هنر در طول چهارسال اخیر نسبت به بیمه هنرمندان و همچنین صدور هنرکارت اهتمام ویژه‌ای به هنرمندان همه حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه در سراسر استان داشته است.

او با بیان اینکه این افراد در حوزه هنر‌های تجسمی، سینمایی، موسیقی، نمایش و ادبی بیمه شده‌اند، تاکید کرد: در ایام شیوع کرونا بیشترین آسیب و ضرر متوجه کسب وکار‌های فرهنگی و هنری شد به همین دلیل وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و به تبع آن صندوق اعتباری هنر به جد درصدد جبران بخشی از این خسارت‌ها است.

رستمی صدور هنرکارت و اهدای ۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به یک هزار و ۴۵۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر در راستای حمایت از این قشر به دلیل آسیب ناشی از کرونا خواند و گفت: بخشودگی سهم بیمه هنرمندان در بهار سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز در راستای همین جبران خسارت‌‎های ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی کسب وکار‌های فرهنگی وهنری بوده است.

او یادآور شد: صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان و هنرمندان که با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور و ساماندهی و یکپارچگی در حمایت از جامعه نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان تشکیل شده است؛ وظیفه امور بیمه‌ای این صنف را بر عهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان داشتن بیمه تامین اجتماعی را موجب ایجاد امنیت شغلی و دلگرمی اهالی فرهنگ و هنر دانست و افزود: یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تحقق حقوق شهروندی، پوشش بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است.

رستمی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا آخر سال هنرمندان بیشتری تحت پوشش بیمه قرار گیرند، اضافه کرد: نویسندگان و هنرمندان کردستان به عنوان سرمایه اجتماعی با وجود شیوع کرونا نسبت به تولید آثار فرهنگی و هنری و رسانه‌ای نقش موثری در پیشگیری و اطلاع رسانی این معضل جهانی داشته اند.

او اظهار داشت: هنرمندانی که فاقد بیمه هستند و دارای شرایط لازم و آثار ملموس فرهنگی وهنری هستند، می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم به نمایندگی صندوق اعتباری هنر واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.