سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکانون‌های خدمت رضوی استان کرمان خبرداد:

۱۳۰ هزار کرمانی میهمان غذای متبرک رضوی در روز عید غدیر

دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی کرمان با اجرای پویش "سفره غدیر در ملک سلیمانی " ، ۱۳۰ هزار وعده غذا در سراسر استان کرمان طبخ و توزیع کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید کاظمی پور دبیر کانون‌های خدمت رضوی با اشاره به احادیث اهل بیت (ع) در نکوداشت عیدغدیر اظهار کرد: روز پر فضیلت عید غدیر از بزرگترین اعیاد مسلمین بوده و حسنات و آداب بسیاری در این روز وارد شده که یکی از آن‌ها سنت حسنه اطعام است.

او با اشاره به حدیث امام رضا علیه السلام که فرمودند: "هرکس در روز غدیر به مومنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد"، گفت: به مصداق این حدیث شریف کانون‌های خدمت رضوی در مناطق و شهرستان‌های استان کرمان با کمک خیرین، خادمیاران و یاوران رضوی اقدام به پخت و توزیع ۱۳۰ هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر کردند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی افزود: پخت غذا به صورت غیرمتمرکز با حضور تعداد محدودی از خادمیاران و یاوران رضوی و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در مناطق ۴ گانه شهر کرمان و ۲۲ شهرستان استان کرمان همزمان با روز زیارتی امام رضا علیه السلام در ظهر چهارشنبه شروع و تا غروب پنج شنبه مقارن با عید غدیر ادامه داشت.

او با تاکید بر نقش اثرگذار خیرین و خادمیاران رضوی در تهیه اقلام اولیه و ضروری مانند برنج، حبوبات و روغن و کمک در اجرای این سنت حسنه، گفت: اجرای پویش "سفره غدیر در ملک سلیمانی به همت خادمیاران رضوی با مشارکت خیرین و یاوران رضوی در شهرستان‌های استان کرمان با شعار (اطعام علوی میهمان سفره رضوی) با طبخ و توزیع غذای متبرک بین نیازمندان در مناطق کم برخوردار انجام شد.

او اضافه کرد: در عید سعید قربان نیز تعداد ۷۳ راس گوسفند به ارزش ۲ میلیارد و دویست میلیون ریال توسط کانون‌های خدمت رضوی استان ذبح و گوشت قربانی بین نیازمندان و مناطق کم برخوردار استان توزیع شده است.

کاظمی پور با بیان اینکه خادمیاران رضوی استان کرمان در مناسبت‌های مختلف مذهبی طرح غذای تبرکی را در دستور کار خدمات رضوی خود به مردم به ویژه نیازمندان و مناطق کم برخوردار قرار می‌دهند، تصریح کرد: خیرین و نیکوکاران در نقاط مختلف مناطق و شهرستان‌های استان کرمان می‌توانند با حمایت‌ها و کمک‌های مالی عرض ارادت خود را بر ساحت مقدس امام رضا علیه السلام نشان داده و در این امر خیر شریک شوند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.