سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۱۲ میلیارد ریال مطالبات گندمکاران مهاباد پرداخت شد

رئیس شعبه مرکزی بانک کشاورزی مهاباد گفت: تاکنون ۷۱۲ میلیارد ریال از وجوه حواله خرید گندم کشاورزان این شهرستان در مدت زمان یک هفته پس از تحویل به آن‌ها پرداخت شده است.

رحمان احمدی رئیس شعبه مرکزی بانک کشاورزی مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: کار پرداخت مطالبات گندم تحویلی کشاورزان شهرستان مهاباد به مراکز خرید از چهارم تیرماه جاری آغاز شده است که تا دوم همین ماه مطالبات گندمکاران به ۹۱۶ میلیارد ریال رسیده است.

احمدی افزود: ۷۱۲ میلیارد ریال از این میزان تاکنون پرداخت شده و کار واریز بقیه مطالبات گندمکاران نیز همه روزه و بدون وقفه در جریان است که مشکلی در تامین اعتبار وجود ندارد.

رئیس شعبه مرکزی بانک کشاورزی مهاباد با بیان اینکه تامین اعتبار پرداخت مطالبات گندمکاران از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می‌گیرد، اضافه کرد: خوشبختانه از زمان آغاز به کار پرداخت تاکنون مطالبات کشاورزان با میانگین یک هفته به حساب آن‌ها واریز شده است.

احمدی گفت: پارسال نیز در مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال وجوه نقد گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان مهاباد پرداخت شد.

خدر مازوچی مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی مهاباد نیز در این زمینه گفت: از زمان آغاز کار برداشت گندم تاکنون، ۱۸ هزار و ۷۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خریداری و تحویل مراکز خرید دولتی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال ۶ مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان راه‌اندازی شد، اضافه کرد: این مراکز شامل پنج مرکز تعاون روستایی از جمله "کیتکه"، "خلیفان"، "قره‌بلاغ" و "عبدالله‌کرده" و یک سیلوی بخش دولتی و کارخانه قزل دشت و سنبل است که امسال کار خرید گندم را از کشاورزان این شهرستان برعهده دارند.

امسال ۴۸ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم دیم و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیر پوشش گندم آبی این شهرستان برداشت شود که از این میزان ۳۰ تا ۳۵ هزار تن تحویل مراکز خرید گندم شود.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.