سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی عامل ایجاد مزاحمت در اینستاگرام

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از شناسایی مزاحم اینترنتی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد مزاحمت، هتک حیثیت و سلب آسایش یک خانواده کرده بود، خبر داد.

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان طبس مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت همسر وی کرده و موجب سلب آسایش خانواده او شده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و شگرد‌های پیچیده و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتای شهرستان طبس، مالک صفحه شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی به این پلیس تحویل داده شد.

سرهنگ محمدپور بیان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را از این عمل مجرمانه کنجکاوی در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: کاربران در شبکه‌های اجتماعی مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی کنجکاوی و یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند؛ زیرا همانطور که بار‌ها گفته شده، مزاحمت در فضای سایبری جرم است و با آن‌ها برابر قانون برخورد می‌شود.

او عنوان کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.