سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر:

آفت گل جالیز باعث کاهش رشد گیاه گوجه فرنگی می شود

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت:گل جالیز گیاهی است انگلی ، گل‌دار و یکساله که باعث کاهش رشد و عملکرد گیاه به خصوص گوجه فرنگی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: استفاده از بذرهای گواهی شده ،استفاده از کودهای دامی پوسیده ،حذف علف های هرز میزبان در مسیرهای آبیاری،کندن و سوزاندن بوته های گل جالیز،شخم عمیق مزرعه پس از برداشت،تناوب زراعی و کشت میزبان های تله مانند یونجه،سویا،ذرت و لوبیا چشم بلبلی از روش های کنترل تلفیقی آفت گل جالیز است.
شجعی بیان کرد:کاهش حاصلخیزی خاک و بالا بودن ph خاک منجر به عدم جذب عناصر غذایی از طرف گیاه خواهد شد و باعث تشدید حضور گل جالیز در مزرعه می شود.

او افزود:  گل جالیز شرایط قلیایی خاک را برای رشد بیشتر می پسندد بنابراین تغذیه مناسب گیاه قبل از کاشت و در طول مرحله داشت می تواند تا حدودی میزان خسارت گیاه انگلی گل جالیز را کاهش دهد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد:باتوجه به افزایش روزافزون این علف هرز در مزرعه ها در سطح منطقه از کشاورزان تقاضا دارم توصیه های کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی را جدی بگیرند و در مبارزه با این گیاه انگلی به صورت جدی وارد شوند زیرا که آلوده شدن اراضی به این گیاه عملا کشاورزی در این زمین ها را برای مدتی غیرممکن می سازد.

انتهای پیام//م.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.