سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«پرنسس» می‌تواند گردشگری دریایی بوشهر را توسعه دهد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: فعالیت کشتی «پرنسس» با توجه به ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد، می‌تواند به توسعه گردشگری دریایی استان کمک کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، همجواری استان بوشهر با خلیج‌فارس ظرفیت‌های مهم و قابل توجهی در بخش سرمایه‌گذاری تولیدی، اقتصادی، گردشگری و خدماتی را فراهم کرده است.

استان بوشهر با خلیج‌فارس دارای طولانی‌ترین مرز دریایی است به‌گونه‌ای که بیش از ۹۳۷ کیلومتر مرز و ۷۷۰ کیلومتر ساحل خلیج‌فارس در استان بوشهر قرار دارد که این ظرفیت زمینه سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصاد کرانه‌ای را فراهم کرده است.

یکی از محورهای توسعه استان بوشهر گردشگری دریایی است که در این راستا اقدامات و زیرساخت‌های مهم و قابل توجهی تدوین و عملیاتی شده است.

عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در بازدید از کشتی گردشگری پرنسس بیان کرد: بوشهر با داشتن ظرفیت بالا در حوزه گردشگری دریایی، نیاز به هم افزایی شایسته در این زمینه دارد و این موضوع باید از طرف دستگاه‌های متولی انجام گیرد.

او افزود: فعالیت این کشتی با توجه به ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد، می‌تواند در مسیر توسعه گردشگری دریایی نقطه مثبتی باشد و به این موضوع کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر هم با اشاره به تلاش برای ورود این کشتی گردشگری به استان عنوان کرد: این کشتی با طول ۶۰ متر، عرض ۱۵ متر و دارا بودن ۴ طبقه، می‌تواند با ظرفیت ۷۰۰ نفر، دریانوردی کند و در مرحله نخست بین بنادر استان فعالیت خواهد کرد.

محمدحسین ارسطوزاده با بیان اینکه تعویض پرچم برای این شناور در حال انجام است، افزود: کشتی پرنسس زمینه را برای برگزاری جشن‌ها و مراسم خصوصی و دولتی، در آب‌های خلیج فارس فراهم می‌کند که حرکتی ارزشمند در راستای توسعه گردشگری دریایی استان خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: مرحله دوم فعالیت این شناور سفر دریایی به استان‌های خوزستان و هرمزگان خواهد بود که با فراهم شدن شرایط مناسب انجام خواهد گفت و در این زمینه از هیچ تلاشی برای بهبود فضای گردشگری دریایی استان دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.