سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی تور‌های غیرمجاز گردشگری در گلستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان از شناسایی و رصد حدود ۶۰ تور غیرمجاز گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، یاسر قندهاری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود ۶۰ تور غیرمجاز گردشگری در استان با همکاری نهاد‌های مربوطه شناسایی شدند.

او گفت: از این تعداد ۲۵ مورد شامل لیدر و مدیر صفحات شبکه‌های اجتماعی به صورت تلفنی توجیه شدند و از ۱۲ برگزارکننده تور‌های غیرمجاز نیز تعهد کتبی مبنی بر برگزارنکردن مجدد تور‌های بدون مجوز گرفته شد.

قندهاری گفت:همچنین، طی این مدت ۲۲ مورد تور غیرمجاز بر اساس مجوز‌های ستاد مبارزه با کرونا و شورای تأمین استان لغو شدند.
او گفت: بیش از ۷۰ دفتر خدمات مسافرتی در سطح استان گلستان فعالیت می‌کنند.

قندهاری افزود: فقط دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز که فهرست شان در پرتال اطلاع رسانی این اداره‌کل به آدرس www.gcth.ir است می‌توانند مجری تور‌های گردشگری باشند.

قندهاری گفت: دفاتر خدمات مسافرتی موظفند تا همه تور‌های گردشگری را همراه با اطلاعات تور اعم از مبدأ و مقصد، تعداد افراد، نوع خودرو، بیمه در سامانه ثبت گشت تور ثبت و برگزار کنند.

او گفت: فعالیت تور‌های گردشگری دارای مجوز نظارت می‌شود و تخلفات آن‌ها در کمیسیون‌های تخصصی گردشگری قابل‌بررسی و رسیدگی است.

قندهاری گفت: افراد علاقمند به فعالیت در حوزه برگزاری تور‌های گردشگری باید با طی دوره‌های مشخص و موفقیت در آزمون‌های تئوری و عملی و دریافت کارت تورلیدری، تحت نظر دفاتر خدمات مسافرتی فعالیت کنند.

او از هم استانی‌ها خواست: قبل از ثبت‌نام و خرید تور و سفر‌های گردشگری، نسبت به دارا بودن مجوز آن گروه تحت پوشش دفاتر خدمات مسافرتی اطمینان حاصل کنند تا در صورت بروز هرگونه حادثه و یا نارضایتی، موضوع از طریق این اداره‌کل و نهاد‌های مرتبط قابل‌بررسی و پیگیری باشد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.