سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید استاندار خراسان شمالی؛

ساخت واحد‌های مسکونی مناطق زلزله زده تا سه ماه آینده

استاندار خراسان شمالی نگاه ویژه به مناطق زلزله زده را معطوف به خانواده‌هایی که در چادر‌ها اسکان دارند کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۴۳ خانواده در چادر زندگی می‌کنند، گفت: بازسازی مسکن این خانوار‌ها باید در اولویت قرار گیرد و ارتباطی به شهرستان و روستا و مناطق ندارد.

شجاعی افزود:مسکن این خانواده‌ها باید تا سه ماه آینده تحویل داده شود ضمن آنکه اگر خانواده‌ای در چادر شرایط مساعد برای زندگی ندارد باید در منازل استیجاری به صورت موقت اسکان داده شوند.


بیشتر بخوانید


او از اختصاص اعتبار ۶۸۰میلیارد تومانی تسهیلات جهت احداث، بازسازی و مرمت برای واحد‌های شهری، تجاری و روستایی و۴۵۰میلیارد تومان هم کمک بلاعوض برای مناطق زلزله‌زده نیز خبر داد و گفت: دغدغه ما تسریع در ساخت مسکن برای این مردم است.

شجاعی خاطرنشان کرد: در زلزله اخیر تمام بخش‌های اجرایی استان و اجزای حاکمیت استان پای کار بودند و هیچ کوتاهی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی به حوزه بانک‌ها نیز اشاره و افزود: تمام بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات حتی برای افراد دارای چک برگشتی هستند.

استاندار خراسان شمالی همچنین دستور استقرار نماینده بانک‌ها را در مناطق زلزله زده استان داد و گفت: با استقرار نماینده بانک‌های عامل در این مناطق مردم دیگر جهت تردد مشکلی نخواهند داشت.

 تسریع در پرداخت تسهیلات، تامین سیمان، توجه به زیر ساخت‌های آسیب دیده از جمله مساجد، مدارس، پل‌ها و نانوایی ها، اسکان موقت در کانکس‌ها و منازل استیجاری نیز مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.