سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

امیدواریم اجحاف به هیئت مذهبی جبران شود

حجت‌الاسلام قمی گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر در ستاد ملی کرونا قدری از اجحافی که به مساجد و هیئت مذهبی شد، جبران شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست با علما و خطبای استان قم که در اردوگاه شهید باهنر کرج برگزار شد،گفت: اهل علم و روحانیت معزز همواره پرچم‌دار و طلایه‌دار تعظیم شعائر بوده و هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  با بیان این که در ایام پیش رو کاری سخت در پیش داریم، افزود: باید تمامی توان خود را به کار گیریم تا بتوانیم شعائر محرم و صفر را تعظیم کنیم و این اقدام در حداقلی‌ترین کار با فضاسازی و سیاه‌پوش کردن شهر انجام می شود.

قمی با انتقاد از رویه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگرچه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری به مصوبات این ستاد عمل می‌کنیم، اما نقد و مباحث علمی را با آن‌ها ادامه خواهیم داد تا جلوی تعطیلی مساجد و هیئت را بگیریم.

او افزود: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر در ستاد ملی کرونا قدری از ظلمی و اجحافی که به مساجد و هیئت مذهبی شد، جبران شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  با بیان این که اینگونه یاد گرفته‌ایم که از تعظیم شعائر کوتاه نیاییم، گفت: طلبه‌ای که در مکتب امام راحل پرورش یافته اینگونه است.

قمی افزود: از جلوه‌های اولیه تعظیم شعائر حسینی می‌توان به فضاسازی صورتی و بصری اشاره کرد به صورتی که شهر وقار یک تکه مشکی‌پوش بودن را تجربه بکند.

او با بیان این که مردم در تعظیم شعائر اسلامی غیرت دارند، اما این امر باید پررنگ‌تر از گذشته شود،گفت: در سال گذشته حدود ۶۰ درصد هیئت‌های مذهبی اصلاً برنامه برگزار نکردند این امر حتماً باید اصلاح شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: وقتی ایستگاه صلواتی و موکبی در خیابان برپا نیست، سیاهی هم نبوده و روضه‌ای هم پخش نمی‌شود و وقتی دسته عزاداری در خیابان نباشد حال و هوای آن شهر حسینی نخواهد بود.

قمی با بیان این که باید انتظارات و توقع خود از دولت آیت‌الله رئیسی را کم کنیم، گفت: تمامی هیئتی‌ها باید به عنوان وظیفه به کمک دولت بروند و از توان این محافل برای حل مشکلات کشور بهره ببرند.

انتهای پیام/ ر .ن 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.