سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار سمنان :

حفاظت از جنگل ها نیازمند آموزش است

خجسته پور گفت : باید فرهنگ‌سازی در جامعه به‌گونه‌ای صورت گیرد که هر فردی در جامعه خود را حافظ منابع طبیعی و یک جنگلبان بداند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه امیدواریم فرهنگ‌سازی در جامعه به‌گونه‌ای صورت گیرد که هر فردی در جامعه خود را حافظ منابع طبیعی و یک جنگلبان بداند، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند آموزش و آگاهی بخشی است بعضاً اقداماتی که عمدی نیست و به‌صورت سهوی در جنگل‌ها و مراتع صورت می‌گیرد، باعث آتش افتادن به دل جنگل‌ها می‌شود که بروز آن از نیز از عدم آموزش و آگاهی است.

او  افزود: اگرچه امروز شاهدیم مردم پس از حضور در جنگل‌ها و مراتع برای تفریح و تفرج، نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام می‌کنند، اما همچنان تا نقطه ایده عال فاصله وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه کار قرقبانان علاوه بر اینکه یک وظیفه انسانی است، به‌نوعی یک عبادت نیز به شمار می‌رود، ابراز داشت: بر اساس حدیث ائمه معصومین، شکسته شدن شاخه درخت به‌مانند شکسته شدن بال فرشتگان است و اینکه قرقبانان به‌نوعی از فرشتگان این سرزمین حراست می‌کنند شایان تقدیر است.

 ولی نادری در منطقه حسین‌آباد کالپوش، در راستای حفاظت از این عرصه‌ها و درگیر شدن با متجاوزان عرصه‌های طبیعی، مجروح و بستری شدند که امروز و به مناسبت روز جنگلبان، طی تماس تصویری با معاون سیاسی استاندار سمنان دیدار کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.