سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شهرک صنعتی فردوسی مشهد مطرح کرد؛

توسعه زیرساخت‌های شهرک صنعتی فردوسی نیازمند کمک دستگاه‌های اجرایی

مدیر شهرک صنعتی فردوسی مشهد گفت: شهرک صنعتی فردوسی مشهد از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود اما برای توسعه زیرساخت‌های شهرک نیازمند کمک دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی با حضور در سه واحد تولیدی از شهرک صنعتی فردوسی مشهد واقع در جاده مشهد - قوچان از نزدیک با مشکلات  واحد‌های تولیدی  آشنا شد و برای رفع آن‌ها به مدیران دستگاه‌های اجرایی دستور داد.

همچنین استاندار خراسان رضوی نسبت به حل مشکلات برق رسانی به واحد‌ها و تأمین آب آن‌ها دستورات لازم را به مدیران اجرایی حاضر در این بازدید صادر کرد.

روح الله آزادمنش مدیر شهرک صنعتی فردوسی مشهد هم در این بازدید گفت: مهمترین مشکل  شهرک صنعتی فردوسی مشهد نیاز به ۱۰ مگاوات برق است که توسعه اغلب واحد‌های تولیدی به این موضوع گره خورده است و برای تأمین آن باید منابع مالی لازم از طریق بانک‌ها و مساعدت دستگاه‌های اجرایی تخصیص یابد.

او افزود: میزان آب موجودی شهرک صنعتی فردوسی ۶ حلقه چاه با ۲۵.۵ لیتر بر ثانیه است که واحد‌ها به ۲ لیتر بر ثانیه دیگر نیز نیاز دارند.


بیشتر بخوانید


مدیر شهرک صنعتی فردوسی مشهد ادامه داد: این شهرک نیاز به یک سری زیرساخت‌های عمرانی دیگر نظیر تصفیه خانه مرکزی و ایستگاه آتش نشانی دارد، اما از آنجا که تعداد واحد‌های صنعتی مستقر در این شهرک محدود است درخواست تخصیص اعتبارات عمرانی استان برای این موضوع داریم.

آزادمنش  بیان کرد: ۴۸ واحد تولیدی در ۸۳ هکتار زمین از این شهرک صنعتی مستقر هستند که اگر با اختصاص زمین لازم به وسعت این شهرک افزوده شود با وجود افزایش هزینه‌های واحد‌های تولیدی، کمک شایانی به این شهرک خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی امروز همچنین از یک واحد تولید شیشه مستقر در شهرک صنعتی فردوسی مشهد دیدن کرد که این واحد در سال ۱۳۹۶ با ظرفیت اسمی پنج هزار و ۶۲۰ تن راه اندازی شده بود، اما اکنون با اجرای طرح توسعه، میزان تولید آن به ۱۰۹ هزار و ۶۸۴ مترمربع شیشه رسیده است.
میزان سرمایه گذاری این واحد ۲۵۴ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال بوده است و انواع شیشه نشکن ساختمانی، ضد گلوله و عایق تولید می‌کند و برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

این واحد در تابستان با مشکل تامین برق و در زمستان با مشکل کمبود گاز مواجه می‌شود و افزون بر این در شرایط کرونایی قوانین بانک برای پرداخت تسهیلات را بسیار سختگیرانه می‌داند.

استاندار خراسان رضوی از یک واحد تولید انواع کیک، کلوچه و بیسکویت مستقر در شهرک صنعتی فردوسی مشهد نیز دیدن کرد که این واحد در سال ۱۳۸۰ با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال راه اندازی شده و ظرفیت تولید واقعی آن هشت هزار تن است.

این واحد برای صادرات با مشکل تامین ارز به ویژه دلار مواجه بود به طوری که می‌بایست دلار را به نرخ آزاد از بازار خریداری می‌کرد.

یک واحد شرکت کشت و صنعت واقع در شهرک صنعتی فردوسی دیگر واحدی بود که مورد بازدید استاندار خراسان رضوی قرار گرفت که این واحد، ظرفیت تولید ۲۰ میلیون قوطی انواع رب گوجه فرنگی، کمپوت، کنسرو و مربا را دارد و از سال ۱۳۷۸ فعال بوده و برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد کرده است.
این شرکت کشت و صنعت ۲۰ درصد از محصولات خود را به کشور‌های همسایه ایران صادر می‌کند.مشکل این واحد حضور واسطه‌ها در خرید مستقیم محصولات از کشاورزان بود به طوری که نبود یک سندیکا یا تشکل برای گردآوری کشاورزان و خرید مستقیم محصولات از آن‌ها یک مشکل اساسی در این بخش به شمار می‌رفت.


انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.