سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم ابلاغ فوری تخلفات رانندگی در آذربایجان شرقی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: هرگونه تخلف رانندگی باید به صورت آنی و از طریق سامانه ارسال پیامک به راننده ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی در جلسه کاهش و پیشگیری از تصادفات، ابلاغ آنی تخلف را به راننده متخلف با ارسال پیامک مهم و با هدف پیشگیری از تخلفات رانندگی برشمرد و  گفت: نهاد‌های مسئول و به ویژه راهنمایی و رانندگی باید در این زمینه دقت عمل بیشتری داشته باشند.

او با اشاره به افزایش آمار تصادفات آذربایجان شرقی در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با میانگین کشوری، بر لزوم کاهش و پیشگیری از تصادفات از طریق فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ رانندگی، آموزش‌های قبل از اخذ گواهینامه، ایجاد زیرساخت‌های داخل و برون شهری و رفع نقاط حادثه خیز، تامین روشنایی کافی معابر، جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز در خیابان‌ها و معاینه فنی خودرو‌ها تاکید کرد.

موقری وجود سد معبر در پیاده رو‌ها با مصالح ساختمانی و خودرو‌های پارک شده را در بروز تصادفات و نیز مزاحمت برای مردم به خصوص در تبریز را چالش برانگیز دانست و نظارت شهرداری بر کارگاه‌های ساختمانی و جریمه رانندگانی که خودرو‌های خود را در پیاده رو‌ها پارک می‌کنند خواستار شد.

او ادامه داد: در این رابطه آموزش رانندگان متخلف و گذراندن دوره سلامت با هدف عدم تکرار تخلف بسیار مهم است و باید توسط راهنمایی و رانندگی با جدیت و حساسیت بیشتر دنبال شود.

سرهنگ  منفرد رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۰ نفر در تصادفات رانندگی در تبریز فوت کردند که ۲۱ نفر از آن‌ها عابران پیاده بودند.

سرهنگ  منفرد اظهار کرد: عدم توجه به جلو، تجاوز و انحراف به چپ و تخطّی از سرعت مطمئنه از جمله علل تصادفات در جاده‌های استان است.

او گفت:جاده تبریز _ آذرشهر با تعداد ۲۸ نفر فوتی و اتوبان شهید کسایی تبریز با ۳۳ نفر فوتی طی پارسال از جمله محور‌ها و مسیر‌های پرخطر از لحاظ وقوع تصادفات رانندگی در استان هستند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.