سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی استاندار خوزستان از تاخت و تاز کرونا

استاندار خوزستان گفت: موج پنجم بیماری ناشی از کرونا با شدت در حال افزایش بوده و حتی از موج چهارم بالاتر است که این موضوع بسیار نگران کننده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: هم اکنون متوسط رعایت نکات بهداشتی در کشور ۳۹ درصد شده که وضعیت خوزستان در این زمینه بهتر است و جا دارد از مردم و مسوولان تشکر کنم.

او ضمن درخواست از نیروی انتظامی خوزستان برای جلوگیری از ورود و خروج خودرو‌ها به شهر‌های قرمز افزود: فعالیت کارکنان ادارات در شهرستان‌های قرمز با یک سوم ظرفیت، در مناطق نارنجی ۵۰ درصد و در شهر‌های زرد با ۲ سوم ظرفیت انجام شود و مسوولان در حد امکان از دورکاری استفاده کنند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: موج پنجم بیماری کرونا با شدت در حال افزایش بوده و حتی از موج چهارم بالاتر است که این موضوع بسیار نگران کننده است هرچند که وضع خوزستان از سایر استان‌ها بهتر بوده و شاید تنها ۳ استان بهتر از ما باشند، اما با این وجود ۹ شهرستان ما به رنگ قرمز تبدیل شده‌اند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه از فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا تقاضا دارم که نکات  لازم، شرایط تردد و نحوه فعالیت کارکنان در ادارات را به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ابلاغ کند و فعالیت اصناف نیز مدیریت شود، تصریح کرد: میزان فوتی‌های خوزستان ناشی از کرونا روند کاهشی داشته، ولی میزان بستری‌ها نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته است بنابراین مردم باید شیوه نامه‌های  بهداشتی را رعایت کنند.

این مقام مسئول ضمن در خواست از بازاریان و اصناف در رعایت اصول  بهداشتی برای پیشگیری از ورود خوزستان به موج چهارم کرونا بیان داشت: بیشتر شهر‌هایی که روز گذشته به رنگ قرمز تبدیل شدند جزو مناطقی بودند که در ۲ هفته گذشته تجمع‌های بسیاری داشتند بنابراین باید نکات بهداشتی به خوبی رعایت شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه  روند واکسیناسیون جامعه هدف در خوزستان با سرعت خوبی در حال انجام است، گفت: بر اساس آمار جمعیت بالای ۴۵ سال خوزستان، یک میلیون و ۵ هزار و ۲۳۱ نفر بوده که اگر این افراد واکسینه شوند درصد ابتلا و به ویژه مرگ و میر در استان کاهش می‌یابد.

او با بیان اینکه قرار است حدود ۲۰ میلیون دز واکسن در چند هفته آینده وارد کشور شود و نیز مقرر شد که هر هفته یک میلیون دز واکسن برکت به استان‌ها تحویل داده شود، افزود: پیش از این اعلام کردیم که تست‌های خارج از مرز اعتباری ندارند و این رویه همچنان ادامه دارد؛ ملاک ما در این خصوص قانون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر قرار است کار نمونه‌گیری در مرز‌ها به شیوه جدیدی اجرا شود باید از سوی وزارت بهداشت به ستاد استانی مدیریت کرونا ابلاغ شود. هر چه در مرز‌ها سخت گیرانه‌تر عمل کنیم بهتر است، زیرا منجر به کاهش انتشار بیماری می‌شود.

هم اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.