سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفس هایی که در کهگیلویه و بویراحمد به شماره می‌افتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وخامت شرایط جسمی مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: هم اکنون ۳۹۲ بیمار در بیمارستان‌ های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۶۰ تن مبتلای قطعی و ۱۹ تن در بخش مراقبت‌ های ویژه تحت درمان هستند.
 
یزدانپناه افزود: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۲ هزار و ۶۵۷ مورد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: از ۳۵۴ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۵ درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در گچساران، بویراحمد و کهگیلویه بیشترین موارد مثبت را داشتند. همچنین از ۳۵ نمونه تست سریع در استان انجام شد که ۲۰ درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در بویراحمد، کهگیلویه و دنا بودند.

یزدانپناه عنوان کرد: افرادی که حتی علائم خفیف مثل آبریزش از بینی دارند به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کنند تا تست تشخیصی انجام شده و تحت قرنطینه خانگی و درمان قرار گیرند و افراد در تماس با این افراد نیز توسط مراقبان بهداشتی رهگیری شده و در دوره کمون تحت مراقبت قرار بگیرند تا چرخه ویروس هر چه سریع تر مهار شود.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.