سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کهگیلویه و بويراحمد پیشتاز در اهدای خون

مدیر عامل انتقال خون کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان به لحاظ شاخص‌ های اهدای خون از رتبه بالایی در کشور برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسن زاده، مدیر عامل انتقال خون کهگیلویه وبویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد معمولا رتبه نخست اهدای خون مستمر در کشور را در اختیار دارد.

حسن زاده با بیان اینکه اهدای خون در استان مورد توجه مردم است افزود: پارسال و حتی در دوران شیوع کرونا کهگیلویه‌ و بویراحمد با کمبود خون مواجه نشد.

او ادامه داد: تنها پایگاه انتقال خون در شهر‌های یاسوج، دوگنبدان و دهدشت فعال است و اهالی شهر‌های دیگر برای اهدای خون به این مراکز مراجعه می‌کنند.

مدیر عامل انتقال خون این استان گفت: با وجود این کمبود‌های زیرساختی، اما اهالی کهگیلویه و بویراحمد کارنامه درخشانی در زمینه اهداء خون دارند.

او ادامه داد: شاخص اهداء کنندگان مستمر خون در کشور ۶۰ درصد است، اما این شاخص در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳ درصد می‌رسد.

حسن زاده افزود: در همه شرایط به دلیل نبود جایگزین خون، وجود بیماران تالاسمی، محدود بودن زمان نگهداری فرآورده‌ های خونی و بحران کرونا به خون بیشتر نیاز داریم.

مدیرعامل انتقال خون استان گفت: شرایط برای اهداء کنندگان در این روز‌های کرونایی به خوبی فراهم شده و افراد با شرایط سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان می‌توانند در این عمل خداپسندانه شرکت کنند.

اداره انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد معمولا ۹۸ درصد نیاز خونی بیمارستانی و ۱۰۰ درصد نیاز خونی بیماران تالاسمی را پوشش می‌هد.

انتهای پيام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.