سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفتیان: ۲۰ روز قبل از المپیک توکیو کرونا گرفتم/ رویای من فینال المپیک بود

دونده ایرانی المپیک توکیو از کرونا گرفتن ۲۰ روز قبل از المپیک خبر داد و این موضوع را دلیل عدم صعود خود به مرحله بعد دانست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن تفتیان، دونده ماده ۱۰۰ متر المپیکی ایران دلیل نرسیدن به نیمه نهایی المپیک را ابتلایش به کرونا دانست و گفت: ۲۰ روز قبل از سفر به توکیو، با برگشت از فرانسه به ایران، یک فاجعه برایم رخ داد. کرونا گرفتم و به همین دلیل دو هفته‌ای تمرین نکردم و تحت درمان بودم. ماده ۱۰۰ متر هم خیلی حساس است. من فصل خیلی خوبی داشتم، همه چیز را برای المپیک هماهنگ کرده بودم؛ البته کمک‌های دکتر اردیبهشت خیلی به من کمک کرد تا به مسابقات برسم؛ اما نداشتن تمرین و حتی ابتلا به کرونا هم خیلی بدنم را ضعیف کرد و قطعا روی عملکردم تاثیر منفی گذاشت.

او ادامه داد: با این حال خودم حس می‌کنم، عملکرد خوبی داشتم. قطعا انتظار داشتم با رکورد ۱۰ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه به نیمه نهایی صعود کنم؛ اما مسئولان برگزاری کسانی که با رکورد به مرحله بعد رسیده بودند را کم کردند. به همین دلیل اسم من بین ۲۴ نفر برتر ۱۰۰ متر بود، اما به نیمه نهایی نرسیدم. به هر حال، قانون مسابقات و بدشانسی باعث شد تا صعود نکنم. البته صبح با دیدن استارت لیست، متوجه سختی گروهم شدم. من رقبایم را می‌شناختم و با همه این شرایط مسابقه خوبی داشتم. حتی رویای دویدن در فینال المپیک را داشتم. هدفم هم همین بود و دور از دسترس هم نبود. وقتی دو هفته قبل از مسابقه تمرین نکردی و ۱۰ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه می‌دوی، قطعا با شرایط بهتر، نتیجه بهتری می‌گیری.


بیشتر بخوانید


دونده ۱۰۰ متر المپیکی، نرفتنش به مرحله نیمه نهایی را خواست خدا دانست و عنوان کرد: من برای این نتیجه هیچ دلیلی نمی‌توانم بیاورم، جز خواست خداوند! من خیلی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کردم. دو سال تمام در روز‌های سخت کرونایی سفر می‌کردم، اما مبتلا نشدم. دقیقا ۲۰ روز قبل از سفر به توکیو مبتلا شدم. من شاید از مهدی پیرجهان بدشانس‌تر بودم. تشکر می‌کنم از همه کسانی که به من کمک کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
افسانه
۰۱:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
چقدبهانه تراشی