سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۲۵ وقف برمبنای نیازهای جدید در اصفهان

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از ثبت ۲۵ وقف جدید براساس نیازهای جدید جامعه به‌ویژه در حوزه امور عام‌ المنفعه از ابتدای امسال تاکنون در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین، ولی الله روان معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه وقف‌های جدید با توجه به کمبود‌های موجود در جامعه انجام می‌شود گفت: سال گذشته نیز ۱۰۰ فقره وقف در موضوعات جدید از جمله در حوزه بهداشتی و درمانی، آموزشی، قرآنی و فرهنگی به ثبت رسید.

او با تاکید بر اینکه وقف‌های جدید باید براساس الزامات و ضروریات جامعه باشد گفت: نیاز است که نیکوکاران استان و واقفان خیراندیش، برای وقف در حوزه اشتغال، مسکن و تحصیل جوانان و ایتام وارد میدان شوند.

حجت‌الاسلام روان افزود: اصفهان جزو استان‌های پیشگام در حوزه وقف‌های جدید و نوظهور است که با همت مسئولان و مردم نیکوکار استان این مهم محقق شده است.

او با تاکید بر اهمیت موضوع وقف گفت: وقف باعث پایداری زندگی انسان‌ها می‌شود و صالحات و باقیاتی بررای زندگی دنیوی و اخروی مردم محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: نهاد وقف یک نهاد پرخیر و برکت است که واقفان در پیش از اسلام و پس از اسلام و در کشور‌های اسلامی این کار انسانی و اسلامی را برای کمک به خلق خدا انجام می‌دهند.

در استان اصفهان ۷۱۸ باب امامزاده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۳۱۶ مسجد، ۹۸۰ حسینه، حدود ۱۵۰ حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود ۴۵ هزار رقبه را شامل می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.