سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه عراق: بهانه‌های امنیتی توجیهی برای تعویق انتخابات نیست

وزیر خارجه عراق بر لزوم برقراری انتخابات این کشور در موعد مقرر صرف نظر از بهانه‌های امنیتی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العربیه، وزیر خارجه عراق معتقد است شرایط امنیتی در این کشور نمی‌تواند توجیهی برای تعویق برگزاری انتخابات آتی باشد.

فواد حسین اعلام کرد وضعیت امنیتی در عراق نگران کننده نیست و می‌توان انتخابات را طبق برنامه و تحت نظارت ناظران بین المللی برگزار کرد.‌ این مقام عراقی افزود: وضعیت امنیتی نمی تواند دلیلی برای به تعویق انداختن انتخابات باشد. حضور ناظران بین المللی در انتخابات گواهی بر تمامیت آن‌ها خواهد بود.

وزیر خارجه عراق همچنین تاکید کرد اکثر احزاب عراقی از نتایج گفتگوی عراق و آمریکا استقبال کردند. وی به برخی جناح‌های مسلح در مورد تهدید دولت عراق هشدار داد و گفت: برخی جناح‌ها حق تهدید دولت عراق را ندارند.

وی تاکید کرد دولت عراق هرکسی که در اندیشه حمله به مقر‌های دیپلماتیک و دولتی باشد، را برای این اقدام وادار به پاسخگویی خواهد کرد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به آمریکا وعده داده است که از نمایندگی‌های دیپلماتیک و مقر‌های دولتی محافظت کند.

نخست‌وزیر عراق هفته گذشته برای دیدار و رایزنی با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تحولات عراق و حضور نظامیان آمریکایی در این کشور راهی کاخ سفید شد و پس از یک مذاکره چند ساعته دو طرف بیانیه‌ای مشترک را در این راستا صادر کردند که براین اساس در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، دیگر هیچ نیروی آمریکایی با نقش رزمی در عراق نخواهد بود.

در بیانیه مشترک واشنگتن و بغداد آمده است: طبق توافق دو کشور عراق و آمریکا حضور نیرو‌های نظامی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) در عراق پایان یابد.

پیش از این سخنگوی گردان‌های سیدالشهدای عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، هشدار داد که با توجه به موضعگیری عراقی‌ها در مخالفت با مشروعیت بخشیدن به باقی ماندن آمریکا در عراق، ممکن است طرحی برای کنار زدن انتخابات و به قدرت رساندن حاکم نظامی در بغداد با حمایت آمریکا اجرا شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.