سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سمیرم:

هزارو ۵۰۰ نفر از عشایر سمیرم نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: طرح واکسینه کردن عشایر با کمک تیم‌های بهداشتی آغاز شده است و تاکنون هزارو ۵۰۰ نفر از عشایر نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا رحمتی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: طرح واکسیناسیون نوبت اول ۴ هزار و ۷۵۰ خانوار عشایر قشقایی توسط ۱۵ تیم بهداشتی در شهرستان سمیرم با حضور در مناطق عشایری و سیاه چادر‌ها آغاز شد.

او افزود: با توجه به اینکه عشایر فصل ییلاق را در سمیرم سپری می‌کنند و با سرد شدن هوا این شهرستان را به سمت مناطق قشلاقی جنوب ترک می‌کنند نوع واکسن انتخاب شده برای عشایر سینوفارم چینی است که بعد از ۲۸ روز دیگر دوز دوم واکسن را دریافت می‌کنند.

رحمتی تصریح کرد: با توجه به پراکندگی جمعیت عشایر، سختی کار و صعب‌العبور بودن جاده‌های عشایری در مناطق کوهستانی با کمک هیأت اتومبیل‌رانی استان اصفهان با ماشین‌های آفرود در ابتدای طرح ۱۵۰۰ نفر از جمعیت عشایر واکسن نوبت اول را دریافت و طرح واکسیناسیون عشایر توسط تیم‌های بهداشتی ادامه دارد.

شهرستان سمیرم با ۴۷۵۰ خانوار عشایر با جمعیت ۲۵ هزار نفر بزرگترین شهرستان عشایری استان و کشور است که در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان واقع شده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.