سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی بازار‌های هفتگی مشروط به مجوز ستاد کرونا

بازار‌های هفتگی که تا قبل از شیوع کرونا رونق قابل توجهی داشتند حالا برای ادامه فعالیت به مجوز ستاد مقابله با کرونا نیاز دارند.

محمد مجیری مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: تمامی بازار‌های هفتگی (از شنبه تا جمعه بازار) به علت وضعیت قرمز کرونا تعطیل هستند و تا زمانی که ستاد کرونا اجازه ندهد، بازار‌ها باز نخواهند شد.


او ادامه داد: بیش از ۳۰ بازار در سطح شهر اصفهان با عنوان شنبه تا جمعه بازار وجود دارد که کسبه می‌توانستند تا قبل از گسترش ویروس کرونا، اقدام به عرضه محصولات خود کنند.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در خصوص بازار بعثت گفت: شهرداری اصفهان بازاری با عنوان جمعه بازار بعثت را دو سال پیش بازسازی و تجهیز کامل کرد تا پس از کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا، اگر اجازه فعالیت از طرف ستاد کرونا داده شد، به کسبه برای ارائه محصولات سپرده شود.

مجیری در خصوص وضعیت مالی کسبه این بازار‌ها گفت: یک سالی است که به دلیل گسترش ویروس کرونا، بازار‌ها بسته شده و قطعا کسبه شرایط اقتصادی مناسبی ندارند.

او همچنین در خصوص حمایت‌های شهرداری از کسبه گفت: طبق نامه درخواستی به ستاد کرونا، اگر وضعیت این بیماری بهبود پیدا کرد و بازار باز شد، تخفیف‌هایی برای اجاره مغازه‌ها پیشنهاد خواهد شد که فروشندگان، با رغبت بیشتری در این بازار‌ها شرکت کنند و همچنین مشکلات ایجاد شده برای این قشر جبران شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در خصوص درآمد کسبه گفت: تقاضای زیاد کسبه برای عرضه محصولات و شرکت در هفته‌های بعدی در زمان فعالیت بازارها، نشان دهنده رضایت از درآمد است.

مجیری در خصوص صاحبان بازار‌ها گفت: همه بازار‌ها به غیر از جمعه بازار بعثت که متعلق به شهرداری است، توسط مردم و صاحبان زمین‌های بازارها، در سال‌های مختلف شکل گرفته است.

او اضافه کرد: اگر شهرداری بتواند بازار‌هایی مجهز همچون بازار بعثت در شهر ایجاد کند کسبه می‌توانند به‌جای فروش محصولات خود در زمین‌های خاکی که از نظر بهداشتی مناسب نیست در بازار‌های مجهز اقدام به عرضه محصولات خود کنند.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
همین الان شنبه بازار ویلاشهر باز است و حسابی شلوغ ۹ مرداد