سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار گسترش اعتیاد استان همدان پایین‌تر از میانگین کشوری

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: آمار گسترش اعتیاد در استان همدان ۲/۴ درصد و در کشور ۵/۹ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمزه عبدکوند, دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: این شورای به منظور کاهش آمار اعتیاد به مواد مخدر طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی را اجرایی کرده است که مهمترین آن‌ها آموزش و اطلاع رسانی از مضرات گرفتار شدن در دام اعتیاد است.

او افزود: در این راستا طرح «یاریگران زندگی» با محوریت آموزش و پرورش در ۷۵۰ مدرسه استان همدان اجرایی شد و ۶۰۰ گروه فرهنگی و ورزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد فعال هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان بیان کرد: امسال سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار با نرخ سود چهار درصد از سوی بهزیستی و کمیته امداد در رشته‌های مختلف پرداخت شده که نتیجه آن ایجاد فرصت شغلی برای بیش از ۳۷۰ نفر بوده است.

عبد کوند گفت: ۲۰ مرکز درمانی دولتی برای زیر پوشش قرار دادن بیمه افراد بی بضاعت و انجام آن به صورت رایگان پیش بینی شده است که سال گذشته ۵۰۰ نفر از این طریق خدمات رایگان دریافت کردند.

او افزود: همچنین با حضور برنامه مختلف رادیو و تلویزیون از جمله برنامه‌های رادیویی «صبح زندگی»، «دریچه»، «سیاه و سفید» و «صبح الوند» و برنامه‌های تلویزیونی «اینجا بن بست نیست» و «ایستگاه» در راستای روشنگری و ارتقای آموزش عمومی جامعه نسبت به مضرات و آسیب‌های اجتماعی پرداخته شد.

عبدکوند سرکشی از مراکز ماده ۱۵ و ۱۶، دیدار و نشست تخصصی با ۱۲ تن از مدیران در راستای انعقاد تفام نامه‌های فی مابین، حضور در برنامه برخط شاد و گفتگو با معلمان و مربیان آموزش و پرورش، ابلاغ سیاست و برنامه‌های ستاد و شورا در راستای پیشگیری از اعتیاد و مضرات و آسیب‌های آن از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سالجاری است.

او با بیان اینکه سال گذشته مرکز ماده ۱۶ نهاوند بهره برداری شد افزود: این طرح به ظرفیت ۴۰۰ نفر با محوریت و نقش آفرینی سپاه استان همدان و حمایت استانداری راه اندازی شد و هم اینک ۱۲۶ معتاد در این مرکز پذیرش شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: افزایش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ کبودراهنگ نیز در دستور کار است و هم اینک ۲۱۶ نفر در این مرکز پذیرش شده و در حال طی فرایند درمان و کاهش آسیب هستند.

عبد کوند ادامه داد: در راستای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تعداد مراکز تبصره ۲ ماده ۱۵ از هفت مرکز سال گذشته به ۱۵ مرکز در سال جاری افزایش یافت که با این افزایش بیش از ۲ هزار نفر زیر پوشش قرار گرفتند.

او گفت: ۱۵ میلیارد ریال سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تکمیل و توسعه مراکز ماده ۱۶ اختصاص داده که در حال پیگیری برای جذب این اعتبار هستیم.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.