سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولیعهد ژاپن به جای امپراتور در مراسم اختتامیه المپیک توکیو شرکت می‌کند

بر اساس اعلام آژانس خاندان سلطنتی ژاپن، در مراسم اختتامیه المپیک توکیو به جای امپراتور این کشور ولیعهد او شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام آژانس خاندان سلطنتی ژاپن، در مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به جای امپراتور ناروهیتو، ولیعهد او شاهزاده فومیهیتو شرکت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، شاهزاده فومیهیتو، برادر کوچکتر امپراتور در مراسم اختتامیه که روز ۸ آگوست در ورزشگاه ملی و بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد، حضور خواهد یافت.

امپراتور که حامی افتخاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو به شمار می‌رود، طبق قانون منشور المپیک (که اعلام آغاز بازی‌ها را به رئیس دولت کشور میزبان محول کرده) در مراسم افتتاحیه روز ۲۳ جولای شروع بازی‌ها را اعلام کرد.

به گفته این آژانس، کمیته بین المللی المپیک مراسم اختتامیه را به رئیس دولت یا کسی که توسط آن‌ها انتخاب شده، واگذار کرده است.

در المپیک قبلی توکیو در سال ۱۹۶۴، امپراتور هیروهیتو، پدربزرگ امپراتور فعلی، هم در مراسم افتتاحیه و هم در مراسم اختتامیه شرکت کرد.

هفته گذشته بیانیه افتتاحیه امپراتور ناروهیتو به زبان ژاپنی بود که در آن بر خلاف سنت ادوار گذشته به جای کلمه "جشن " از " بزرگداشت" استفاده کرد.

گفته می‌شود دلیل این تغییر واژگان این بود که امپراتور و مقامات برگزاری المپیک به دنبال آن بودند که احساسات متفاوت مردم ژاپن در مورد میزبانی المپیک در بحبوحه بیماری همه گیر کووید ۱۹ را نشان دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.