سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملوان آمریکایی عامل آتش سوزی مهیب ناو جنگی بونهام ریچارد

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک ملوان مقصر اصلی آتش سوزی در ناو جنگی "بونهام ریچارد" است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی سی نیوز، نیروی دریایی آمریکا  یک ملوان را در آتش سوزی ناو جنگی خود در سال گذشته میلادی در سن دیه گوی کالیفرنیا مقصر دانست.

بر این اساس، سال پیش یک ناو جنگی با نام "بونهام ریچارد" در سواحل سن دیه گو به طرز مشکوکی دچار آتش سوزی شد و نیرو‌های امدادی پس از ۴ روز تنها زمانی موفق به خاموش شدن  این ناو شده بودند که بخش اعظم آن نابود شده بود.

در این حادثه آسیب‌های جدی به این ناو وارد شد و طبق برآورد‌های اولیه، ارتش آمریکا باید با هزینه حدود ۴ میلیارد دلاری یک ناو دیگر را جایگزین آن می‌کرد.

شان رابرتسون، سخنگوی ناوگان سوم نیروی دریایی آمریکا در این باره گفت: ملوانی که متهم به این آتش سوزی است در روز حادثه در میان خدمه کشتی بوده است.

به گفته منابع خبری، مقامات آمریکایی نامی از این ملوان نبرده اند. جزئیات دیگری از این حادثه تا به حال منتشر نشده و مشخص نیست طبق چه شواهدی و برای چه انگیزه‌ای این ملوان آمریکایی متهم به آتش سوزی این ناو جنگی شناخته شده است.

کشتی‌های آمریکایی از نوع "بونهام ریچارد" از معدود کشتی‌هایی هستند که می‌توانند در شرایط خاص به عنوان یک ناو جنگی کوچک هواپیمابر عمل کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
عمدی کرده یا سهوی ؟