سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۳۲ هزار تن گندم در کردستان خرید تضمینی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون ۲۳۲ هزار و ۱۰۷ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: کار برداشت گندم در استان کردستان از اواخر خردادماه آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال تاکنون ۲۳۲ هزار و ۱۰۷ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

سپری با بیان اینکه بیشترین گندم خریداری شده به مقدار ۶۴ هزار و ۹۶۸ تن در شهرستان قروه بوده است، افزود: بعد از قروه، شهرستان سقز با ۴۸ هزار و ۶۰۸ تن گندم در رتبه دوم خرید تضمینی این محصول استراتژیک در استان است.

او به خرید تضمینی گندم در سایر شهرستان‌های استان نیز گریزی زد و بیان کرد: همچنین تاکنون ۵۰۱ تن گندم در مریوان، ۶ هزار و ۶۲۴ تن در دیواندره، ۳۸ هزار و ۴۹ تن در بیجار، ۳۰ هزار و ۵۴ تن در کامیاران، ۴۱ هزار و ۵۹ تن در دهگلان، ۵۶۵ تن در سنندج، ۶۹۳ تن در بانه و ۹۸۶ تن در سروآباد خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در مجموع خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کردستان امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

سپری در پایان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۵۲ هزار تن گندم از سطح گندم‌زار‌های استان برداشت شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.