سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد؛

ساخت۷۰ هزار واحد مسکونی در سیستان‌ و بلوچستان توسط بنیاد مسکن

موهبتی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۷۰ هزار واحد در حوزه مسکن محرومان سیستان‌ و بلوچستان، خانه‌هایی که در سیل آسیب دیدند در دست اجرا دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: نقش‌آفرینی بنیاد مسکن در حاشیه‌نشینی زاهدان، چابهار و اخیرا در زابل از اقدامات بسیار خوب و بی بدیل رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این استان بوده که نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشتند.

وی با بیان اینکه برای همکاران، خانواده و کسانی که متاثر از ضایعه درگذشت رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شدند صبر جمیل و غفران واسعه برای آن مرحوم طلب می‌کنیم افزود: بحث بنیاد مسکن در سیستان و بلوچستان و توجه به روستاها در مقطع زمانی خودش به خوبی انجام شد و این مهم بسیار برای ما حائز اهمیت است به جهت این که حاشیه‌نشینی زاهدان و چابهار نگرانی جدی در کشور ایجاد کرده بود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در موضوع سیل ۹۸ خانه‌هایی که آسیب دیدند به اندازه‌ای که ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحدی که بازسازی شد نبود ولی مرحوم تابش و سایر همکارانشان به جهت اینکه بهره‌مندی مقاوم سازی روستایی در استان بالا رود آمار بالاتر از حد معمول اعمال کردند.

وی اظهارداشت: یکی از کارهای خوبی که حائز اهمیت است تهیه طرح هادی است دوستان باید بدانند که نقشه راه مهم بوده و همه باید به آن پایبند باشند، تهیه نقشه هادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باید این مهم را به ۱۰۰ درصد برسانیم و در جاهایی که عمر طرح‌های هادی تمام شده سریعا بازنگری شود.

موهبتی ادامه داد: بنابراین این نقشه کمک می‌کند که مردم تکلیفشان را بدانند که چه وضعیتی در روستا دارند و دستگاه‌های اجرایی هم موظف‌اند که در طرح هادی وقتی فضای خدماتی ( مانند آموزشی، بهداشتی درمانی و ورزشی ) دیده شده با حداکثر سرعت بحث‌های تملک و احیای طرح‌ها را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه هم تهیه طرح‌های هادی باید به ۱۰۰ درصد برسد و هم طرح‌هایی که عمرشان تمام شده بازنگریش باید به ۱۰۰ درصد برسد تصریح کرد: از بنیاد مسکن انتظار داریم که به کمک ثبت اسناد موضوع سند دار کردن خانه‌های روستایی را مد نظر قرار دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زمینه سنددار کردن خانه های روستایی فرمانداران، بخشداران، مجموعه بنیاد مسکن و ثبت استان همتی مضاعف در این حوزه داشته باشند تا همه املاک مردم دارای سند شود چون برای مردم خوب بوده و ساخت‌ و سازهایشان استاندارد می‌شود.

وی بیان کرد: روستاها بویژه روستاهای در مسیر جاده‌های اصلی انتظار ما این است که دستگاه‌های متولی کمک کرده و به این موضوع اهتمام بورزند که یک هم افزایی انجام و این روستاها ایمن شوند و چهره روستا از وضعیت ناهنجاری دربیاید.

موهبتی خاطرنشان کرد: بعضی از نقاط مهم و استراتژیک سیستان و بلوچستان و جاده‌های اصلی مثل سفید آبه که پیشانی استان است و اولین جایی که مردم وقتی وارد می شوند این منطقه بوده حتما باید یک طرح خوب و ویژه دیده و تامین اعتبار برایش انجام شود.

وی گفت: اگر می‌خواهیم از ظرفیت گردشگری سیستان و بلوچستان استفاده کنیم باید در مسیر روستاهای مهم در جاده‌ها حتما یکسری حداقل‌ها گذاشته شود که این مهم هم برای گردشگری و هم برای فرهنگسازی تا سایر روستاهای هم از آن الگو گیرند حائز اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ به همت همگان توانستیم یک رشد بودجه‌ای خوبی داشته باشیم و نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان تا این لحظه اعتبار قطعی برای استان تعیین شد ادامه داد: در بخش اسناد آمایش فرماندارن اکنون وقت فکر کردن است بعد که این سند آماده و بر مبنای آن بودجه گذاشته می‌شود اعتراض می‌کنند که بودجه ما کم است.

وی اظهارداشت: دستگاه‌های اجرایی وقتی در نقشه راه و سند آمایش نقش آفرینی نکنند آسیب جدی زده می‌شود و آینده به مخاطره می‌افتد به جهت اینکه کم‌کاری کرده‌اند از اینرو اگر ما سند آمایش را پایان سال ۹۷ و اول ۹۸ به خوبی مدیریت نمی‌کردیم و تصویب نمی‌شد سال ۹۹ و ۱۴۰۰ چنین اعدادی محقق نبود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.