سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم افتتاحیه مسجد امام جعفر صادق(ع) مشهد برگزار شد

مراسم افتتاحیه مسجد امام جعفر صادق(ع) مشهد در شب عید غدیر با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده اوقاف گفت: خداوند فرصت ساخت خانه خودش را به هرکسی نمی دهد. مسجد واقعی مسجدی نیست که فقط در آن نماز خوانده شود یک مسجد باید تمام کارکردهای معنوی و فرهنگی را داشته باشد.

او افزود: قطعا حاج احمد سزاوار و تمام دست‌اندرکاران ساخت این مسجد برای خودشان توشه آخرت جمع کرده اند.


بیشتر بخوانید


سید فرهاد حجازی شهردار منطقه ثامن مشهد در گفت‌و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: مساحت زمین این مسجد ۵۳۵ مترمربع و مساحت زیربنای آن ۱۶۵۰ متر مربع است.

او افزود: این مسجد شامل ۳ قسمت از جمله شبستان اصلی در طبقه همکف، محل اقامه نماز بانوان و خانه عالم در طبقه ۱+ و سالن اجتماعات در طبقه ۱- می‌شود.

شهردار منطقه ثامن مشهد ادامه داد: همچنین مسجد دارای یک سوییت ۱۲۰ متر مربعی به عنوان خانه عالم و یک سوییت ۶۰ مترمربعی به عنوان خانه خادم در طبقه اول می‌باشد.

حجازی بیان کرد: مسجد امام صادق(ع) مجهز به دو دستگاه آسانسور نفربر و باربر جهت تسهیل تردد نمازگزاران به ویژه معلولین و جانبازان است و  همچنین این مجموعه مجهز به سیستم هواساز چیلر و سیستم صوت حرفه‌ای به صورت مجزا است. این مجموعه در هر طبقه ۸ چشمه سرویس بهداشتی، دو چشمه سرویس بهداشتی فرنگی و دو دوش حمام دارا می‌باشد.

او تصریح کرد: ضمنا زمین این مسجد با توجه به اینکه بنای قبلی و قدیمی مسجد در مسیر احداث بلوار رضوان (حد فاصل خیابان شهید محسن کاشانی و بلوار شارستان ته پل محله) قرار داشت، طبق توافق با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و با اخذ مجوزات شرعی و قانونی تخریب شده بود، از سوی شهرداری منطقه ثامن در یکی از بهترین نقاط حاشیه بلوار جدیدالاحداث رضوان (نبش رضوان ۱۰) به‌عنوان معوض در اختیار واقف و خیر مسجد امام صادق (ع) (آقای محمد سزاوار رحمت) قرار گرفت و با صرف هزینه حدودا ۱۴ میلیارد تومان توسط ایشان ساخته شده است.

احمد سزاوار یکی بانیان ساخت مسجد درباره نحوه ساخت نیز گفت: این مسجد قدمت زیادی دارد و ساخت مجدد آن در مدت ۴ سال انجام شده است.

او افزود: مجوز گرفتن برای ساخت این مسجد نیز دو سال به طول انجامید.

 بانی ساخت مسجد ادامه داد: برای ساخت  وتجدید بنای مساجد باید یک ستاد ایجاد شود تا خیران مراحل سخت اداری را در مدت سال‌های طولانی انجام ندهند و درگیر نباشند.

سزاوار بیان کرد: طرح‌های اجرایی این مسجد دوسال به طول انجامید؛ ما می‌خواهیم که مسجد را در راهی اداره کنیم که خداوند راضی باشد این مسجد در سه طبقه ساخته شده و دارای دو آسانسور می‌باشد.

در انتهای این مراسم از پیش نماز و روحانی مسجد، خیرین و بانیان و دیگر دوستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.