سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل مدرسه مجازی مهمترین اقدام در راستای تحقق عدالت آموزشی

رئیس آموزش‌و‌پرورش کیار گفت: تشکیل "مدرسه مجازی" در این شهرستان، مهم‌ترین اقدام برای برقراری عدالت آموزشی در دوران شیوع کرونا بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید ناصر حسینی رئیس آموزش‌و‌پرورش شهرستان کیار در سی‌و‌پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش‌و‌پرورش، تشکیل مدرسه مجازی این شهرستان را مهم‌ترین اقدام در راستای دستیابی به عدالت آموزشی در سال تحصیلی گذشته برشمرد.

او با اشاره به‌اینکه یکی از راهبرد‌های اصلی سند تحول بنیادین بسط و گسترش عدالت آموزشی است گفت: در واقع یکی از شرایط لازم برای یک جامعه متعالی، پویا و توسعه‌یافته دستیابی به عدالت است؛ لذا عدالت آموزشی است که زمینه را برای دستیابی به عدالت اجتماعی فراهم می‌کند.

حسینی افزود: با راه‌اندازی مدرسه مجازی دانش‌آموزان علاوه بر شرکت در کلاس‌های خود، می‌توانستند از کلاس‌های دبیران برتر شهرستان و تعامل با سایر دانش‌آموزان هم‌پایه خود بهره ببرند.

حسینی تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته تمامی اقدامات ما در راستای بهره‌مندی تمامی دانش‌آموزان از حداقل یک فرصت آموزشی بود که با همکاری جهادگرانه معلمان، کادر اجرایی مدارس، راهبران آموزشی و کارشناسان و معاونین اداره آموزش‌و‌پرورش شهرستان توانستیم به این مهم دست یابیم.

او افزود: هم‌چنین با همکاری معلمان و دانشجومعلمان جهادگر در دوره تابستانی سعی کردیم عقب‌ماندگی‌های تحصیلی دانش‌آموزان را برطرف کنیم.


بیشتر بخوانید


حسینی در رابطه با تمهیداتی که توسط مجموعه آموزش‌و‌پرورش شهرستان کیار جهت ارتقا کیفیت یادگیری برای سال تحصیلی آینده اندیشیده شده است، گفت: در نظر داریم با تشکیل پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان، فعالیت مدارس را در ستاد کیفیت‌بخشی به صورت مستمر رصد و به صورت ماهانه تحلیل کنیم تا اقدامات لازم برای پیشبرد اهداف و ارتقای کیفیت آموزشی در زمان مناسب انجام پذیرد.

رئیس آموزش‌و‌پرورش شهرستان کیار در ادامه با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی، دانش آموزان را برای زندگی واقعی آماده می‌کند گفت: از جمله ملزومات تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان، وجود فضای آموزشی تمام‌ساحتی در مدارس است. یعنی مدرسه و شرایط آن به معلمان ما این اجازه را بدهد که در هر ۶ عرصه تربیتی در نظر گرفته شده در سند تحول بنیادین، برنامه‌هایی را طرح ریزی و اجرا کنند.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.