سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و کرواسی

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه کرواسی دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با همتای کروات خود دیدار کرد.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز ( چهارشنبه) با گوردان گرلیچ رادمن، وزیر خارجه کرواسی دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه در زمینه های سیاسی و اقتصادی گفتگو کرد.

لاپید گفت: هدف ما تقویت روابط عالی با کرواسی است. من از گرلیچ که سال هاست با ما روابط دوستانه دارد، تشکر می‌کنم.

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در حال برنامه ریزی برای سفر به کشور مغرب در اوایل اوت (اواسط مرداد) برای افتتاح دفتر جدید نمایندگی رژیم صهیونیستی در شهر رباط است.

 لاپید نخستین وزیر صهیونیست خواهد بود که از زمان علنی سازی روابط دیپلماتیک تل آویو و رباط در دسامبر سال گذشته، از کشور مغرب دیدار می‌کند. این روابط در چارچوب توافقی سه جانبه با آمریکا ازسرگرفته شد. بر اساس این توافق، دولت ترامپ حق حاکمیت مغرب را بر صحرای غربی به رسمیت شناخت.

در این خصوص، لاپید و ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مغرب جمعه طی مکالمه تلفنی، درباره این دیدار توافق کردند. 

لاپید در زمان دیدار از شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل گفته بود که تل آویو در حال برنامه ریزی برای افتتاح سفارتخانه در مغرب است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.