سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی سامانه هوشمند توزین به زودی در مازندران

سامانه هوشمند توزین کننده خودرو‌های در حال حرکت در آینده‌ای نزدیک در مازندران راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: سامانه هوشمند توزین کننده خودرو‌های در حال حرکت در محورنکا - ساری در آینده‌ای نزدیک راه اندازی می‌شود.

او افزود: یکی از دلایل اصلی تخریب راه‌ها اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است و کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت فراوانی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد.

نجفی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی سامانه توزین در حال حرکت کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف است، گفت: این امر مزایایی، چون جلوگیری از اتلاف زمان، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد و استفاده از سنسور‌های نصب شده در سطح جاده، وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را شناسایی کرده و به طور هوشمند به اطلاع پلیس راه می‌رساند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: در مرحله بعد در باسکول‌های ثابت پلیس راه وسیله نقلیه متخلف به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات اقدام می‌شود.

نجفی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بارنامه، مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در مازندران برای برنامه‌ریزی و مدیریت را از دیگر مزایای این سامانه دانست.

او گفت: این سیستم با ارائه آمار‌های دقیق از تردد تمامی خودرو‌های عبوری بر اساس کلاس‌بندی خودرو‌ها و نمایش اطلاعات وسایل نقلیه عبوری به صورت زمان حقیقی، پلیس راهبر را در برنامه ریزی و پیش‌بینی شرایط جاده یاری می‌کند.

نجفی افزود: سامانه نرم‌افزاری توزین در حال حرکت به نحوی طراحی شده است که امکان دریافت اطلاعات از پردازنده و همچین تشخیص و خواندن پلاک خودرو‌های عبوری در آن فراهم شده و اطلاعات ابتدا از طریق لینک وایرلس به اولین پاسگاه پلیس راه و به موازات آن به سامانه جامع ITS ارسال می‌گردد و تمامی نهاد‌های مسئول امکان دسترسی و اقدام در خصوص تخلفات ثبت شده را دارند.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.